Kerst 2009 - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Kerst 2009 - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Kerst 2009

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

29 December 2009 | Kenia, Thika

Habari Rafiki’s??
Hier gaat alles mzuri :) geloof dat er nog nooit zo’n lange pauze tussen al mijn verslagen heeft gezeten.. maarja.. weinig tijd gehad om wat te typen ;) maar vandaag is het weer zover ;) allereerst maar even de mededeling dat ik geen kerstkaarten gestuurd heb.. sorry.. maar die komen volgend jaar met kerst wel weer :p
Nou geloof ik dat de laatste keer dat ik getypt heb met het kerstfeest van Macheo was.. ondertussen hebben we natuurlijk echt kerstfeest gehad en nog veel meer andere dingen.. ;)
Maar om te beginnen ben ik samen met Uncle Paul vlak na de Macheo kerst mee geweest om een aantal kinderen naar familie of guardians te brengen waar ze echt in een keniaanse leefstijl kerst kunnen vieren ;) de kinderen gingen met veel plezier naar familie of guardians toe :) helaas was het meer een matatu hoe we reisde.. niet de rijstijl.. maar we hebben de kinderen afgezet en gingen dan weer verder.. helaas.. geen glimp op kunnen vangen van hoe de mensen daar leefde.. maarja.. het gebied was wel heel mooi.. en het was wel leuk om mee te zijn geweest.. ;)
Verder ben ik in 4 dagen tijd geloof ik wel 4 keer naar het vliegveld geweest.. de 21ste heb ik Chanine opgehaald.. had ik eindelijk mijn roomie weer terug :) maar die bleef helaas maar 2 dagen voordat ze weer terug naar Nederland moest.. maar dat hebben we niet zomaar laten gebeuren.. ik had de zaterdag ervoor al een party gehad samen met de vriendinnen van Florence.. Marnix was van huis dus hebben de muizen feest :p echt gekkenwerk.. dansen springen, schudden met je billen.. de manier waarop Keniaanen dat kunnen.. dat kan ik echt niet.. haha wel geprobeerd maar finaal uitgelachen.. :p gelukkig kan je op deze muziek makkelijk een samba doen of een salsa.. dus dan lijkt het toch nog alsof ik kan dansen :p ontzettend veel plezier gehad.. en laat naar bed natuurlijk.. ;)
Woensdag de 23ste samen met Isaiah en Chanine naar het vliegveld om Chanine af te zetten.. het gaat allemaal wat teveel op ze keniaans deze dagen :s toen we Chanine gingen ophalen waren we anderhalf uur te laat omdat ze vlak van te voren de auto weg hadden laten gaan.. (met chauffeur) dus vertrokken wij vanuit Thika het moment dat Chanine vertelde dat ze door de duane was.. TIA.. de 23ste zaten we hem ook te knijpen.. was weer het zelfde verhaaltje als maandag.. we gingen laat weg.. terwijl we wisten dat er storm was in Nairobi.. en als het regent is de file al erger.. nou dat hebben we gemerkt.. we stonden al vast voor we in Nairobi waren.. :s dus maar door de berm de file langs gereden.. heb een hekel aan matatu’s die dat doen.. maar nood breekt wet :p we kwamen ruim op tijd.. door de rijkunsten van Isaiah.. soms dacht ik dit gaat fout.. maar hij kan gelukkig goed rijden :D op de terug weg maar midden door Nairobi.. en hier zien we waarom het zo’n puinhoop was op de weg.. de storm was blijkbaar echt een storm.. bomen lagen over de weg.. grote reclame borden waren hun reclame kwijt of de hele staalconstructie was omgevallen.. plassen zo breed als een rivier lagen over de weg.. wauw.. was echt een bende.. :o
De volgende dag Marnix van het vliegveld opgehaald.. en een bijzondere kerstavond meegemaakt.. in plaats van een kerkdienst stond ik nu vast in de file.. kan ik dat ook weer gezegd hebben.. maar was toch liever naar de kerk geweest denk ik :p maarja.. uit eindelijk waren we op tijd.. en konden we vlot weer terug.. Marnix ondertussen zijn verhalen aan ons kwijt.. heeft een nieuwe hond gekocht.. om te gaan kruisen met Belle.. zijn hele mooie honden en die zouden wel eens veel geld op kunnen leveren hier.. ;)
1ste kerstdag: mijn beste vriend en papa zijn jarig :).. ik sta redelijk op tijd op.. eet mijn kerstontbijt dat dit jaar bestaat uit een bak cornflakes met yoghurt, een wafel en een gekookt ei.. weer wat anders dan een kerststol :p douche snel.. kleed me netjes aan.. en ga naar de kids.. er zijn nog maar 21 kinderen.. de rest is op familie bezoek.. ;) en ik kleed me even later weer om naar minder nette kleren.. ze gaan niet naar de kerk.. jammer.. dus help ik ze maar met schoonmaken ook gezellig kan je ondertussen ook nog wel praten over kerst.. ze doen allemaal goed hun best ;) en binnen no-time hebben we het hele tehuis en het omliggende loopgedeelte schoon :p de kids gaan ’s middags zwemmen en ik ga samen met Marnix naar Helene voor een kerstbarbecue.. klinkt stom he :p weet ik.. maar het was gezellig en vooral lekker :p op de terug weg regent het ontzettend hard en we zien niks.. het klaart een beetje op zodat we net wat vooruit kunnen kijken.. helaas geeft ons dat precies zicht op een nare gebeurtenis.. de auto voor ons rijd (buiten zijn schuld) een man aan.. naar gezicht.. en niet echt een prettige kerst voor die man.. hij mag van geluk spreken dat het wegdek nat was.. en hij staat ook weer op nadat de auto tot stilstand komt.. wij komen gelukkig veilig aan.. en ik ga daarna me bed in.. :)
2de kerstdag.. films gekeken.. en verder niet zoveel gedaan.. :p
De dagen daarna weer lekker met de kids gespeeld.. gevoetbald en weet ik veel wat nog meer.. :) vermaak me steeds meer en meer.. :) ook gepraat over wanneer ik weg ga.. maar ze willen vooral weten wanneer ik weer terug kom.. en dat doet me goed om te horen :) helaas moet ik ze uitleggen dat het er voorlopig nog niet inzit.. maar je weet nooit :)
Heb ondertussen weer nieuwe roomies.. 2 psychologen dus ik moet me weer gedragen :p haha.. nee ik denk dat ik een boel van ze kan leren ;)
Nou het is niet heel bijzonder allemaal maar het is wel wat ik de laatste weken heb gedaan.. ;) kan me een betere kerst voorstellen :p maar dit was wel een leuke ervaring ;) luister nu lekker naar de top2000 :D moet alleen via internet dus het kost me wel wat :p maarja..
Lieve mensen,
Ik wens jullie een hele goede en veilige jaarwisseling ;)
Tot volgend jaar..

Dikke knuffel en ik hou van jullie :)

xxx

  • 29 December 2009 - 08:32

    Kiki:

    heej mzungu..

    weer 2 moedertjes die voor je gaan zorgen :P wat heb je toch een mazzel!
    zeg maar tegen flo en marnix dat ik wel een puppy van Belle wil :P
    X

  • 29 December 2009 - 10:02

    Lars:

    hey

    je was nog op de top2000 ik heb het niet gehoord maar onze moeder. wel leuk ;). welke ras hond is het..?

  • 29 December 2009 - 10:06

    Rob:

    Hoi Niels fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Al ff niet gebabbeld op msn dus dan is het fijn om weer wat van je te lezen. Ook jullie daar in kenia een veilige en goede jaarwisseling en vooral een goed begin. groetjes rob

  • 29 December 2009 - 12:12

    Audrey:

    hai Niels , leuk om te lezen allemaal. Doe de groeten aan de psychologen. Afgelopen week had ik een van hen aan de lijn. Wat is de wereld toch klein op deze manier.
    groet Audrey

  • 29 December 2009 - 14:05

    Sonja:

    na ons sms vanmorgen niet zoveel te vertellen, leuk om je verhaal te lezen. En omdat ik weet dat je leuk vind om te weten wie je blog lezen ff een reactie. liefs van je moeder;-)

  • 29 December 2009 - 17:54

    Jannie:

    Laat je maar weer lekker verwennen. Wij genieten van de echte vorst hier, weer wat anders dan het weer bij jou. Groet iedereen van me en tot de volgende keer, Jannie

  • 29 December 2009 - 17:56

    Anne:

    Hee Niels!
    Leuk om weer wat van je te horen. Kerst in Kenia lijkt me wel bijzonder om mee te maken :)
    Tot je volgende verslagje ;)

  • 29 December 2009 - 21:45

    Meron:

    Hey Niels,

    Toch wel mooi dat je een familie hebt in Kenia.
    Je viert het gelukkig niet alleen.
    Ik wil weleens een warme kerst ervaren met een herlijke bbq, daar heb jij mazel mee.
    en trouwens, ik ben toch niet de enige die soms ergens te laat opduikt.
    He broeder:P

    Ik ben in ieder geval blij dat het goed met je gaat.

    Ik wens jou ook een fijne en gelukige jaarwisseling.

  • 30 December 2009 - 20:00

    Dirk:

    hoi niels

    ik heb je blog wat later gelezen dan de rest. het vuurwerk knalt hier al om onze oren, ben benieuwd hoe dat daar stax zal zijn. groetjes XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 56653

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: