Kerst 2009 - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Kerst 2009 - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Kerst 2009

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 December 2009 | Kenia, Thika

Jambo Bwana :)

nou ik heb mijn bijzonderste kerstfeest ooit mee gemaakt :D
11 dagen te vroeg.. met een tempratuur van 27 graden.. alleen dat is al bijzonder :) maar het feit dat er 56 lieve keniaanse kinderen mee doen aan de viering maakt het echt bijzonder :)

De reden dat het zo vroeg is omdat er vandaag een aantal kinderen naar familie of verzorgers zijn gegaan in hun eigen stad/dorp of gehucht :p ben mee geweest maar heb niks van de leefplekken gezien dus ga over 2 weken maar weer mee om te dat te zien ;)

Nou maar even over het kerstfeest.. ;)
We begonnen met het feestje rond een uur of 13 en begonnen met kerstlunch.. dat dit jaar bestond uit geit, rijst en kool.. de geit was ’s ochtends geslacht door Uncle Paul met hulp van een aantal oudere kinderen, die het ook moeten leren of het gewoon interessant vinden ;) ze zijn zelfs zo ver gegaan dat ze wat bloed hebben gedronken(wel eerst gekookt) maar het drinken van het bloed staat voor kracht ;)
Niet alleen de kinderen en de huisouders waren er voor het feest, maar ook de mensen van kantoor.. en de mensen van de boerderij hebben in ieder geval mee gelunched ;)
En na de lunch was het tijd voor dansen, en nog meer dansen en zelfs nog meer dansen :D was echt super gaaf :) de meeste kinderen kunnen zo goed dansen hier :o vooral Irungu.. jochie van 6 denk ik.. maar die danst alsof hij er al 30 jaar op geoefend heeft :p hoop dat ik het filmpje geupload krijg ;) tussen het dansen door of tijdens het dansen werd er trouwens ook lekker in de lucht gesprongen.. ook op de dansvloer maar vooral op het springkussen wat we gehuurd hadden ;)
De kinderen hebben hier ontzettend van genoten :D en wonder boven wonder is er niemand vanaf gekukeld :p maar we hebben ontzettend veel plezier gehad..
Heb geen kerstverhaal gehoord en het kan me ook niet ontschoten zijn omdat het in kswahili was want toen ik het navroeg omdat ik dat zo raar vond werd me uitgelegd dat het kerstverhaal gewoon op de 25ste komt.. ;)
Na al dat dansen staat het zweet me op me voorhoofd.. :p gelukkig hebben de kids een snack met een soda en zijn er genoeg soda’s voor de anderen dus kan ik daar wat verkoeling uit krijgen :p

Na de verkoeling gaan we kerstkadootjes uitdelen.. heb eindelijk door waarom zoveel mensen het met kerst doen.. als je geen sinterklaas kent.. is dat natuurlijk wel een beetje logisch :p maarja.. kids zijn dolblij met hun kadootjes :) daarna word er nog even gedanst en daarna halen de kinderen hun beddengoed etc naar binnen.. ik veeg de vloer maar even.. wat een bende :p en daarna nemen we even rust.. ;) daarna eten we weer en na het eten gaan we charlie en de chocoladefabriek kijken ;)

Daarna word het tijd voor bed.. :)

Vandaag heb ik samen met Uncle Paul een aantal kinderen naar familie of een guardian gebracht :) mooi gebied maar ik had graag wat meer van de leefomstandigheden gezien.. en dat heb ik helaas niet.. :s maar over 2 weken heb ik weer een kans omdat te zien.. dan worden ze opgehaald :)

Ik wil ook nog even alle mensen bedanken die me een kaart hebben gestuurd :)
George en Ciska en hun kinderen, en ook Ronnie Booij.. ik ga proberen zo snel mogelijk een kaart terug te sturen.. maar ik wilde jullie toch alvast bedanken mocht ik het vergeten.. (a)


Nou lieve mensen Dikke knuffel..
Ik hou van jullie :D

Ohw ja.. misschien ook grappig om te vertellen.. heb een uitnodiging gehad om met kerst bij mijn keniaanse moeder te komen bbq-en.. kan je het voor je zien?? :p
Whahah bbq-en op eerste kerstdag.. het meest belachelijke idee ooit :p maarja.. :p

Love jullie :)

  • 15 December 2009 - 20:33

    Anne:

    Merry Christmas, Niels ;)
    Het klinkt geweldig. Kerst met de kids! Veel plezier nog! Xx

  • 15 December 2009 - 20:41

    Jannie:

    Jeetje, die slachtrituelen doet me aan de Masai denken, ik zou in ieder geval geen bloed drinken... Liever vegetarisch... Niels wil je iedereen heel hartelijk groeten, voor allen een goede Kerst, speciaal voor jou. Geniet er van, liefs Jannie

  • 15 December 2009 - 21:21

    Dick En Fransciska:

    Hoi Niels,

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt.

    Wij wensen jou nog goede 53 dagen toe!

    Geniet er nog van!

    Groeten, Dick en Fransciska

  • 16 December 2009 - 08:44

    Fijne Kerst:

    Hoi Niels, je hebt me overtuigd: ik moet ook zeker een keer in de Kerstperiode naar Macheo.

    Hele fijne dagen toegewenst en lieve groetjes aan iedereen,
    Annemieke

  • 16 December 2009 - 11:50

    Decimus Brutus:

    Ave Scipio,

    wist je dat God in het oude testament het verboden had om bloed te drinken. want het stond voor leven ofzo en het behoorde aan God toe.

    verder wil ik je een fijne kerst wensen en ik hoop je nog een keertje te spreken als het echt zo ver is.

    groetjes van Decimus Junius Brutus Albinus.


  • 18 December 2009 - 15:51

    Opa En Oma:

    Hee niels
    we hebben weer alles gelezen en zijn weer helemaal bij. en ook wij zien uit naar geweldige en gezegende kerstdagen.
    maar je hebt toch niet zelf bloed gedronken? alleen kunnen we je niet bereiken per telefoon.

    een [b]dikke[/b] knuffel van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 56657

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: