Kerst - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 December 2009 | Kenia, Thika

Jambo bwana :)

nou dit moet ik toch echt vertellen :) allereerst bedankt voor de kaartjes.. heb er al een aantal gehad.. ik zal me best doen zo snel mogelijk wat terug te sturen :)

maar mijn kerstfeest :D
dit was het meest bijzondere kerstfeest ooit.. namelijk 11 dagen tevroeg 25 graden te warm.. (merk ik daar iets van jaloersie??) en met 56 lieve kinderen :D
we begonnen rond een uur of half 13.. er werd een springkussen opgeblazen en de kids gingen aan tafel.. want in de ochtend zijn er 2 geiten geslacht door Uncle Paul die werd geholpen door een paar grote kinderen die dat ook moeten leren ;)
geit is heel bijzonder voor de kids dus die zagen er enorm naar uit :D
niet alleen de kinderen en de huisouders waren er, maar ook de mensen van de boerderij en van kantoor ;)

na het eten gingen we dansen.. heel veel dansen :D en je kan je ogen niet geloven als je het filmpje ziet wat ik hopelijk kan uploaden :D hoe die kids kunnen dansen is niet normaal :p na een tijdje dansen gingen ze op het springkussen.. en wat een plezier hadden ze (en ik):D
daarna klonk de bel.. en gingen we weer dansen.. begin het steeds meer te kunnen :p is toch best lastig.. maar het ritme heb ik wel te pakken :p nu de pasjes nog :p na de danswedstrijd die eigenlijk niet een wedstrijd was want zodra de muziek begon sprong de rest ook op de dansvloer :p erg veel lol gehad :) zelf Uncle Marnix heeft gedanst :p nou dat is bijzonder :)

we wisselen lekker af.. want als de muziek ze niet lkker in de oren klinkt of ze gewoon geen zin hebben stormen alle kinderen gewoon het springkussen op.. en voor je het door hebt sta je even alleen te dansen :p na een korte pauze waarin we een lekker snack hadden en een soda gaan we de kerstkadootjes doen.. snap nu waarom mensen kerstkadootjes doen.. want die kennen geen sinterklaas natuurlijk ;)
dus iedereen blij met de kadootjes :) en daarna gaan we nog maar een keer eten :) geit was nog niet op dus die hebben we s avonds weer.. :)
na het eten hebben we even een momentje rust.. daarna kijken we Charlie en de chocolade fabriek.. :) en daarna is het laat en gaan we slapen ;)

wat me opviel toen ik in bed lag is dat ik geen kerstverhaal heb gehoord.. dus daar heb ik vandaag uitleg over gevraagd en dat is omdat een aantal kinderen vandaag op bezoek gingen bij familie of verzorgers als dat veilig was.. dus hebben we gister kerst gevierd.. maar op de 25ste doen we het nog eens ;) en dan is er wel een kerst verhaal :)

dit was me meest bijzondere kerst ooit :D dank U Pappa :D


nou mijn filmpje moet als het goed is hier komen.. en anders is het niet gelukt.. foto's staan op de bekende site ;) dus geniet :)

Dikke knuffel allemaal..
en alvast veel schaatsplezier.. :p las dat er al ijs lag :p

Dikke bless..

xxx

  • 15 December 2009 - 18:12

    Arno:

    Al vast gefeliciteerd met de verjaardag van onze grootste Vriend. Jullie hebben het uitbundig gevierd!

  • 15 December 2009 - 18:33

    Sonja:

    T'is koud, mijn neus vriest er haast af, en mijn lippen barsten open, krab heerlijk de ramen van mijn auto voordat ik naar mijn werk ga en ik geniet;-0
    Hmm, heb je het zo warm schat? En mis je de warme chocolade melk , en boerenkoolstampot?????
    Hoor ik je klagen over de warmte?!?
    Kus niet , doet zeer;-(

  • 15 December 2009 - 18:36

    Lars:

    hee Nieles,

    ik kwam er laatst achter dat ik een grote blunder heb gemaakt. ,maar dat ik dat wel met grote overtuiging deed. na de engels presentatie van klasgenootjes had ik ze wijsgemaakt dat een waterbuffel een wildebeast heet. want ik kon het weten want mijn broer zat in afrika :D:P. maar dat had ik dus een beetje fout maar omdat ik het met zo'n overtuiging zei dat ik het goed had geloofde ze me.

    het was wel grappig :P

    knuffel Lars

  • 15 December 2009 - 20:39

    Jannie:

    Dat is even een andere Kerst dan waar wij naar uitkijken... het is hier winters koud, ijs op de vijver en hele koude vingers als je even wat langer moet fietsen... Wel lekker hoor, alle bacterien even weer kwijt raken.. Geniet nog even Niels, Marnix komt hier morgen naar toe... Hoor graag zijn verhalen weer. Liefs jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 56661

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: