New Life :) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu New Life :) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

New Life :)

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Februari 2010 | Kenia, Thika

Jambo,

wete jullie het antwoord nog op Habari gani??

nog maar 5 dagen.. en dan is het avontuur hier weer over.. en om eerlijk te zijn weet ik niet hoe ik me moet voelen..van het weekend.. en nog steeds trouwens heb ik steeds zin om weer naar huis te gaan :) ik wil al me familie en vrienden weer ontzettend graag zien :D maar toen ik vanmiddag in een hopeloze matatu zat dacht ik.. wat moet ik eigenlijk in Nederland.. begin het idee te krijgen dat mijn hart steeds meer naar afrika verlangt..

nee nee dit betekend niet dat ik hier blijf.. wees gerust.. dat kan allemaal nog niet eens als ik het zou willen.. ;) maar feit is wel dat ik er een beetje over na denk..

maar goed.. titel van dit blog is New Life.. dat heeft met 3 dingen te maken ;)

allereerst hebben we eindelijk een goede koe gevonden en ook gekocht :) voor 90.000 shilling.. 900 euro dus.. en hij staat ondertussen ook hier in de stal melk te produceren.. ;) foto's zullen uiteraard volgen..

en daarnaast zijn we ook een heuze Macheo melkwinkel begonnen.. ;) dinsdag was de eerste dag.. om 4.30 moesten we op.. om vervolgens om 5.00 te vertrekken.. belachelijk vroeg natuurlijk :p maarja.. alles voor het goede doel zullen we maar zeggen ;) met een heel team.. 5 man.. Maaike (vrijwilligster) Maithia, Florence, Vero en ik gaan we op pad.. en komen we in Makongeni aan op de markt.. daar hebben we een stalletje en die richten we in.. en we beginnen te schreeuwen.. Maziwa fresh, Bila maje 37 bob only.. just imagine bila maje. wat dus betekend verse melk zonder water.. (word er hier vaak bij gedaan) en voor 37 shilling heb je een liter..

we hebben ontzettend veel plezier daar.. en iedereen vind het natuurlijk geweldig dat er mzungu's staan.. ;) is natuurlijk ook een geweldige reclame stunt want iedereen praat er over.. en dat blijkt.. de eerste dag verkopen we ongeveer 35 liter.. maar gister is al 108liter verkocht.. dat is meer dan de helft van wat we per dag melken :D dus het gaat echt super met de zaak :D

en dan het laatse new life waar ik heel ontzettend blij mee was.. Marnix en Florence zijn papa en mama geworden van een prachtige dochter :) haar naam is Aisha wat leven betekend :D en het is een ontzettend lief klein en vooral heel bleek meisje :) maar dat kan nog bij trekken.. zondagochtend is ze geboren en zondagmiddag hebben we samen met de kinderen slingers gemaakt om op te hangen :)

de foto's van Aisha staan al op mijn picassa webite.. dus jullie kunnen genieten van dit nieuwe wondertje :)

nou dat was het weer voor deze keer.. ;) nog maar een paar dagen en dan is het weer zover.. dan sta ik weer op nederlandse bodem ;)

dus ik zeg.. de groetjes..
tot zaterdag

xxx ik hou van jullie :)

  • 01 Februari 2010 - 18:51

    Lars:

    het antwoord voor mij is Mzuri.
    ik heb wel weer zin om je te zien hoor :D:D

    lars

  • 01 Februari 2010 - 18:53

    Mir:

    yes nog 5 dagen:D!
    Geniet van de laatste dagen!!

  • 01 Februari 2010 - 20:38

    Jannie:

    Heerlijk verhaal weer en wat een gfeest met Aisha, Flo belde me zondagmorgen en ik was zo blij voor hen allemaal. Leuk dat jullie hier nog van mee kunnen genieten. Nog even Niels en dan is het over... wat zal je moeten wennen hier en wat zall dat moeilijk zijn, maar ook heel fijn om je familie weer te zien, ook heel belangrijk. Niemand pakt deze ervaring van je af, wie maakt zoiets nu mee.. Koester alle herinneringen en geniet van de laatste dagen. Liefs Jannie

  • 01 Februari 2010 - 22:38

    Arno:

    Wat heb ik zin om je a.s zondag weer is een echte hug tegeven.

    Weet dat jij afrika gaat verlaten, maar afrika zal jouw nooit meer verlaten.

    God heeft dat continent zo bijzonder geschapen, als je daar eenmaal bent geweest houdt het een speciale plek in je hart.

    Heel veel sterkte bij het afscheid nemen, maar weet dat het weerzien hier, maar misschien later daar ook weer, geweldig zal zijn.

    Morgen vertrekt je Diewertje naar Suriname.
    Het is veel gaaf om neven en nichten te hebben die de wereld heerlijk aan het verkennen zijn.

    Stay on the Rock
    CU sunday!

  • 02 Februari 2010 - 09:23

    Klaas En Marije:

    Leuk om je binnenkort weer te zien!

    Zonder einde is er geen nieuw begin.
    Het gaat hier ook weer mooi worden!

  • 02 Februari 2010 - 10:37

    Hoi Niels:

    Ik denk dat dit het laatste mailtje is van mij dat de lucht in zal gaan naar het verre Afrika vanuit een besneeuwd Nederland !!!!!Maar goed dat er computers zijn die er voor kunnen zorgen dat de contacten zo goed mogelijk kunnen blijven bestaan tussen mensen die van elkaar houden.

    Het is fijn te weten dat je binnenkort weer thuis zal zijn en voor jou vele ervaringen rijker !
    Reken er maar op dat je hier misschien nog net een staartje van een besneeuwde wereld zal zien alhoewel het hier nu flink aan het dooien is.
    Ik zal een sneeuwbal voor je bewaren !!!!!!

    Dag Niels ,ik wens je een veilige thuiskomst en tot spoedig ziens !
    Groetjes van Oma Ellie.


  • 02 Februari 2010 - 10:52

    Anne:

    Het zal wel even wennen zijn in Nederland! En vooral KOUD! Maar ik heb heel erg van je verhalen genoten. En binnenkort een keertje een reunietje? ;)

  • 02 Februari 2010 - 13:05

    Sharon:

    Ik kan me goed voorstellen dat het raar moet zijn om weg te gaan! Het zal de eerste weken wel weer wennen zijn in Nederland. Bereid je maar vast voor op een lekker triestig weertje. Maar ook op een superweerzien met familie en vrienden!!

  • 02 Februari 2010 - 17:00

    Sonja:

    Wat een prachtig kindje!!!! Geniet nog maar even.Hele dikke knuffel mam

  • 03 Februari 2010 - 13:21

    Diny:

    Hoi Niels.

    Je gaat nu zeker in uren tellen he.
    Alvast een hartelijk welkom in de sneeuw.
    Liefs Geert en Diny.


  • 05 Februari 2010 - 10:14

    NIELS:

    Zit je vandaag nog achter je computer dan wens ik je voor morgen nog
    ""een goede thuisreis toe"".
    TOT SPOEDIG ZIENS.
    OMA ELLIE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 56658

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: