Verjaardag in Kenia - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Verjaardag in Kenia - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Kenia

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

25 Januari 2010 | Kenia, Thika

Heey trouwe lezers :D

Aller eerst wil ik iedereen bedanken voor felicitaties op mijn blog, hyves, facebook en via de telefoon :D erg leuk allemaal :) heb veel felicitaties gehad :) ook kaartjes :)
Maar ik begin even niet over mijn verjaardag ;) heb zaterdag namelijk ook wat interessants gedaan ;)
Zaterdag ochtend ben ik met Marnix, Maaike en Maithia naar Githunguri geweest.. en dorp hier ongeveer een uurtje rijden vandaan.. de reden dat we daar naar toe gingen was omdat er daar een koe te koop was.. en omdat we nog steeds geen koe van het sponsergeld hadden gekocht moesten we toch even gaan kijken.. het probleem is dat er op het moment erg weinig goede koeien hier zijn te krijgen dus daarom duurt het zo lang allemaal.. ;)
Nou naar een leuke en gezellige rit kwamen we bij die handelaar aan ;) hij vroeg voor de koe + kalf 110000 shilling.. dat is dus ongeveer 1100 euro.. de koe zag er wel goed uit.. zijn natuurlijk allemaal dingen waar ze naar kijken.. :p hoe de poten staan, hoe de uier hangt etc. etc.. maar goed dat ik de koe zelf niet hoef te kopen :p zou er nooit een goed beest komen ;) na de koe bekijken we het kalf.. maar daar verliezen we gauw onze interesse in.. deze is op een rare manier gefokt en is helemaal zwart.. het kalf zou maar 50 euro kosten maar dan is de prijs nog te hoog.. dus we gaan weer.. we hebben een bod gedaan van 900 euro.. maar de handelaar was niet geïnteresseerd dus gaan we weer weg.. naar een andere.. maar na een telefoontje gaan we daar toch niet naar toe want hij heeft geen goede koeien.. het volgende idee is terug richting Macheo en in Riuru even wat eten.. ik heb een ontzettend veel schik samen met Maithia.. had hem van de week verteld dat schotse Hooglanders alleen gebruikt worden voor de sier.. en daar begrijpt ie helemaal geen bal van :p dus hij bedenkt een heel verhaal over dat we moeten rondreizen met een schotse hooglander en op die manier geld kunnen verdienen.. :p zijn enthousiasme is zo leuk.. :p halverwege zien we een vrachtwagen met hooi.. waar Marnix wel in geintereseerd is en hij stuurt Maithia even op pad om te vragen wat het kost.. binnen 15 minuten kopen we de hele lading voor nog geen 300 euro :p Maithia stapt bij die lui in en we gaan terug naar Macheo.. het is ook wel een grappig verhaal.. waarschijnlijk waren die hooibalen voor iemand anders.. maar omdat wij een net hogere prijs bieden gaan ze met ons mee :p humor toch?? :p
Terug bij Macheo zeggen we de kids gedag en brengen even wat tijd met ze door.. maar ik heb het zo warm.. dus duik even op de bank :p snel een filmpje kijken.. had ook buikpijn.. maar Florence weet me over te halen om ’s avonds met de kids beethoven te kijken.. ;) het leuke is.. Marnix en Florence hebben 2 honden.. en 1 daar van lijkt best wel op Beethoven :p dus de film is een geweldig succes :D echt zo leuk om al die kids te zien juichen en schreeuwen en lachen als beethoven wint van de gemene dokter :p haha.. blij dat ik ben wezen kijken :p nou daarna zit de dag er wel weer op en duik ik me bed in.. :)

Zondag 24 januari.. ’s nachts wakker geworden van smsjes van ouders en vrienden :p en dat gaat de hele dag eigenlijk wel door.. :p ik ga vandaag samen met Marnix en Florence en Maaike naar de golfbaan.. jeetje ik ben pas 20.. is toch eigenlijk voor oude mensen :p maarja.. ik dacht.. ik speel het af en toe op de Wii.. dus dit moet wel te doen zijn dacht ik :p nou.. deze sport is niet aan mij besteed.. :p op de practice range mep ik al die ballen met een bocht naar rechts :p humor is het wel ;) daarna gaan we het op de echte baan proberen :p we vormen 2 teams.. Maaike en Marnix vs. Florence en Ik.. eigenlijk niet eerlijk wat Marnix en Maaike kunnen het allebei wel :p en Florence is ook wel goed.. maarja.. die speelt met mij :p nou hole 1.. Marnix heeft een hele goede tee off.. (afslag) en Florence ook :p uiteindelijk hebben Marnix en Maaike hem er in 6 keer in.. en wij in 9 :p
2de hole kunnen we beter niet over praten want die verprutsen we finaal :p op een gegeven moment heb ik wel zoiets.. bij weet ik veel welke hole.. laat ik is even die bal een hengst verkopen :p en wauw.. wat ging die goed.. ik sla hem redelijk recht ¾ over het veld heen :p helaas verliezen we de hole wel weer :p de laatste hole sla ik ook af.. en de bal gaat ontzettend hoog, kei hard maar met een hele mooie bocht naar rechts :p nou die bal zijn we kwijt :p
Marnix en Maaike winnen.. maar Florence en ik hebben het meeste plezier.. :p kan je nagaan.. een zwangere vrouw die bijna 9 maanden ver is.. staat met haar dikke buik een balletje te spelen :p
Na de lunch gaan we zwemmen :) was niet in het oorspronkelijke plan :p maar het was wel een lekkere verkoeling.. en ik moet zeggen best wel heel koel.. als ik het water uitkwam dan stond ik gewoon te shaken van de kou :p terwijl het toch echt wel rond de 30/35 graden was :p
Nou we hebben heerlijk aan het zwembad gelegen.. heb me wodka martini besteld en zat heerlijk met me voeten in het zwembad met me wodka martini in me andere hand :P dit is toch leven?? :D
’s avonds nog maar een lekker uit eten.. en heb een heerlijke pepper steak met patat :D al met al een ontzettende leuke dag gehad :D en een leuk begin van mijn derde decennia.. :p
De foto’s staan weer op de site.. ook wat foto’s van mijn dagje uit in village market ;)

Nou dikke knuffel.. :)
Over 12 dagen kom ik al weer terug.. dus ik ga nog even lekker genieten hier :)

Xxx

Ik hou van jullie :)

  • 25 Januari 2010 - 14:13

    Eldrid:

    haha lekker dan :P
    echt iets voor jou om de bal zo te slaan :D
    gaat hij uit eten neemt hij patat :P gekkewous (A)
    maar ben toch wel een beetje jarloers :$ 30/35 graden heerlijk (L) hier is het -1 :O
    liefs..

  • 25 Januari 2010 - 18:34

    Dirk En Sonja:

    Je had je ruitjes broek ook niet aan ,daarom ging het vast niet!!!
    Volgens mij moet de kapper ook vast besproken worden , en een heggeschaar erbij! Man wat een bos haar zit er op dat hoofd van je! Of ga je nog even een Keniaanse kapper proberen???Leuk om de foto's te zien, wat heeft Florence een buik zeg, hoop echt dat je het kleine meisje mag ontmoeten voor je naar huis komt.Dikke kus van ons.

  • 25 Januari 2010 - 20:06

    Jannie:

    Ik heb al je fotoos bekeken en wat was dat prachtig, wij gaan straks ook naar de Samburu, heb je daar ook in tenten geslapen? Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven, dat golven is zo leuk, dat hadden we ook kunnen doen met jou... wie weet, de volgende keer. Ook wij gaan weer eind maart, met een aardige grote groep. Met z'n 3en zijn we in Macheo en na een week komen er nog 5 bij... (Audrey ook,TOP) ben zo benieuwd. Jij nog van harte gefeliciteerd Niels met je verjaardag! Ik wens je een heel goed jaar toe, het is in ieder geval prachtig begonnen in Kenia. Hartelijke groet voor allemaal, liefs Jannie

  • 26 Januari 2010 - 10:42

    Eefje:

    jaja je hebt het koud met met je 30/35 grade wacht maar tot je weer thuis bent zullen we je eens in peperen met sneeuw hhmmmmmmmmmmmmmmmmm hihihi
    maar goed om te horen dat je het naar je zin hebt

    (K) eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 56659

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: