3 kreeften, 1 automonteur en meer.. - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu 3 kreeften, 1 automonteur en meer.. - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Januari 2010 | Kenia, Thika

Jambo,
Habari gani?? Mocht je me dit horen zeggen op het vliegveld zeg dan mzuri.. (spreek uit als moe-zoe-ri) betekend namelijk hoe gaat het met jullie?? En mzuri goed..
Nou hier gaat alles wel mzuri :) de laatste paar weken nog maar.. is toch wel een beetje raar.. maarja.. ik vermaak me nog steeds :)
Deze week met van alles bezig geweest.. van het uitzoeken van psychosociale theorieën tot het uitzoeken hoe je een pick-up kan verhogen.. nou riep ik vorige week nog tegen mijn lieve vader dat ik misschien wel automonteur word.. maar daar stap ik toch weer vanaf.. (niet vanwege de erfenis hoor :p ) omdat ik toch meer bereikt heb in de psychosociale theorie…
Wauw! Ik begin zowaar over theorie te praten :p..
Nou naast de normale gang van zaken hier heb ik van de week ook nog een spannend avontuur beleefd.. begon allemaal met een lekker etentje en een wijntje :) Mirjam, Rozemarijn en Renate (van CRC) kwamen bij mij eten.. had lekker spaghetti gemaakt ;) en na de spaghetti wilde ze mijn douche even gebruiken.. ze hadden daar geen water.. beetje vervelend natuurlijk :p maar we hebben gezellig gekletst en om 22.00 vonden ze het wel weer tijd om naar CRC te gaan.. logisch want motorbikes rijden niet veel later en het is natuurlijk al donker.. maar het begon met dat er geen enkele motorbike beschikbaar was.. wat wel vervelend is natuurlijk.. :s ik dacht nou het is niet heel ver.. laten we gaan lopen.. mooie nachtwandeling.. altijd leuk toch?? Maar dat konden we natuurlijk niet zonder een keniaan erbij doen.. dus ik John erbij gehaald.. broer van Florence.. florence was er eigenlijk niet zo comfortabel bij dat we gingen lopen en zei als we Peter (is een Masai en bewaker) er niet bij halen dan moeten ze maar blijven slapen.. nou wilde Peter ook wel mee.. dus gewapend met een Rungu ( Masai Wapen) en een mes lopen we over straat.. ;) de weg is nogal slecht.. en om de 5 tellen struikelt er wel iemand.. best humor vond ik :p vooral Renate.. onderweg schrikken we van een krokodil die midden om de weg ligt en.. blijkbaar toch een steen is :p na een half uurtje lopen komen we de waakhonden van CRC tegen.. echt angstaanjagende beesten.. maar niet heus.. van die lieve keffertjes die weg lopen als je zelf blaft :p maarja.. we zijn er iig..
Mirjam, Rozemarijn en Renate gaan naar binnen.. ik ga weer terug met John en Peter.. wilde nog een hardloop wedstrijdje hardlopen doen en de gene die niet zou struikelen zou winnen.. maar daar doen ze toch niet aan mee.. :p eenmaal terug ga ik lekker slapen ;)

Wat voor nieuws ik verder heb is dat ik gister naar Mombassa zou gaan voor een paar dagen.. maar dat is niet doorgegaan omdat nielsje teveel geld heeft uitgegeven.. naja.. heb het geld voor een koe van me rekening afgehaald.. dus nu moet ik weer wachten tot jullie belasting betalen en ik het als studie financiering binnen kan halen :p dus voorlopig geen Mombassa.. misschien aan het eind van januari nog maar dat weet ik niet..
Wat ik gister dus wel heb gedaan is samen met Marnix, Chris (NL-ers) en Dee en Kamau het nieuwe land van Marnix en Florence uit gemeten.. of in ieder geval.. uitgemeten waar wat komt te staan.. was wel lachen.. iedere keer als we wat hadden uitgezet gingen we naar het volgende en daarna weer terug om het andere weer te verplaatsen :p was wel een gezellige dag.. en we weten alle drie weer dat de zon hier wat feller schijnt.. we zijn natuurlijk alle drie verbrand.. ik had nog zonnebrand mee en me ingesmeerd maar was me nek vergeten :p net als Marnix en Chris.. dus lopen we nu alle drie met een knalrode nek rond :p maar we hebben lol gehad.. en dat is belangrijk toch?? Ohw ja.. en we hebben het allemaal af gekregen..
Nou wat mij nog rest is te zeggen dat ik verslaafd ben.. Florence en Marnix hebben me aangestoken met de serie 24.. en ik heb dit weekend weer een heel seizoen gekeken.. dus als ik terug ben maar weer een pastoraal gesprek houden..
Ohw en.. ik ben toch een beetje auto monteur.. vandaag het achterste zit gedeelte van de tri cabine weggehaald.. dus nu hebben we 2 pick-ups :p vandaag belt ook mijn school weer.. voor een tussen evaluatie nogal raar want ik zit aan het eind van me stage maar vooruit :p en ik krijg vanavond weer een huisgenootje.. ene Maaike.. dus moet me huisje maar weer even opruimen..

Nou de lieve groetjes maar weer :)
Geniet nog.. want over 3 weken kom ik jullie weer plagen :p
Kan ik al doen door mij zelf te laten zien.. want ik ben iig een beetje bruin :p haha..
Maarja.. beter dat ik niks zeg..

Dikke knuffel voor iedereen..

Tuonana tena (tot ziens)

  • 18 Januari 2010 - 21:01

    Jannie:

    Niels, nog even en je verruilt je Keniaase leven met dat van ons in Nederland, waar vandaag de wegen heel glad waren en er velen onderuit gingen. Nu dooit het en smelt de sneeuw flink. Vandaag is Maaike bij je aangekomen, wat ontzettend leuk. In maart zijn wij er weer, daar verheug ik me op. Je hebt veel meegemaakt daar, echt helemaal te gek. Leuk om te lezen dat je zoveel hebt geleerd van de psycosociale kant van de kinderen in Kenia, toch bijzonder hoor. Ik wens je alle goeds, ook veel liefs voor Maaike, Marnix en Flo, maar natuurlijk ook voor alle andere schatten daar! Groetjes Jannie

  • 18 Januari 2010 - 21:35

    Lars:

    heey nieles
    ik dacht die rungu is zoiets als een berrett maar nee. maar is dat nu zo´n ding dat opa heeft..?

    Knuffel lars

  • 18 Januari 2010 - 21:37

    Arjen:

    Haa roodhuid,

    Whaha echt wat voor jou om zo'n hardloopwedstrijdje te willen houden :P we hebben trouwens vanavond geMact in plaats van gekababt ;) ook wel een lekker, maar doe mij toch maar een lekker broodje Döner na het sporten ;) De sneeuw is hier allemaal van de wegen, hopelijk valt er weer wat als je terug bent :) kan je toch nog meeglijden. Zaterdag zaten we nog tegen een stoeprand met Gerbrands (:P) auto wieldop beetje beschadigd, verder niks. Toen was het echt net zo glad jonge!!

    ik sprak Wouter O nog vanavond, die is ook al aant aftellen tot je terug bent hoor. Nog fftjes.

    EH BROW

  • 19 Januari 2010 - 09:06

    Klaas En Marije:

    He sprintkanon,

    Goed om je verhalen te lezen!
    Midden in de nacht werden we wakker door een email via de Hyves dat je bijna jarig bent...(ja ja, email op de mobiele telefoon)

    En bedankt nog,... midden in de nacht gewekt voor jouw verjaardag terwijl je in verweggistan zit!

    Hou je haaks, geniet ervan!

    Greetz, Klaas en Marije

  • 19 Januari 2010 - 09:49

    Renate:

    Joehoe, een verhaaltje!
    Hahaha, wat was dat lachen he, die nachtwandeling. Was wel blij dat we veilig thuis waren hoor. Maar nu ik weer echt thuis ben, vind ik er niks aan. Dus ik zou zeggen geniet er nog even van zolang het kan!

    Liefs!

  • 19 Januari 2010 - 18:29

    Anne:

    3 weken.. dat schiet ook alweer op voor jou! Kijk nog maar even uit voor overstekende krokodillen ;) en hoop dat je nog even naar Mombasa kan! Nog even genieten van de zon daar!

  • 23 Januari 2010 - 14:36

    Opa En Oma:

    Lieve Niels, van harte gefeliciteerd jong!!
    Probeer je morgenochtend vroeg te bellen en ga morgen gebak eten bij je ouders ter ere van jou! Dikke knuffel van Oma

    Vandaag is het zaterdag en nog 1 zaterdag en als het dan zaterdag is ontmoeten we elkaar en horen we alle verhalen (ervaringen) tot gauw Opa

  • 23 Januari 2010 - 14:39

    Theo En Thea:

    Vanuit ons nieuwe huis in Soest van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hopen je snel te zien om je persoonlijk te feliciteren. Knuffel van je ouwe tante (en ook van Theo natuurlijk)

  • 24 Januari 2010 - 13:15

    NIELS:

    HALLO NIELS
    MIJN FELECITATIE EN KNUFFEL VOOR JE VERJAARDAG VOOR DE TWEEDE KEER IN EEN WEEK, MAAR NU HEB IK DAN DE GOEDE DATUM.
    NOG EVEN EN JE BENT WEER THUIS MET RIJKE ERVARINGEN.
    IK HOOP DAN IN DOETINCHEM AANWEZIG TE ZIJN OF EEN ANDERE DAG DAT IS AFHANKELIJK VAN MIJN KNIETJE EN DE SNEEUW.
    HIER WORDEN WE IEDERE KEER OPNIEUW VERRAST MET
    EEN PAK SNEEUW BIJ HET WAKKER WORDEN, DE ENE DAG DENK IK DAT WE HET NU WEL GEHAD HEBBEN EN DE VOLGENDE DAG IS HET WEER RAAK, MAAR WEL SPROOKJES-ACHTIG MOOI !NIELS, DIT IS HET WEER.
    GROETJES EN KNUF VAN OMA ELLIE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 56659

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: