Gelukkig nieuw jaar :) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuw jaar :) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuw jaar :)

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Januari 2010 | Kenia, Thika

GELUKKIG NIEUW JAAR IEDEREEN!!!!
De beste wensen vanuit het nog steeds warme Kenia :p
Nou sinds vorig jaar is er wel weer wat gebeurd.. overigens niet extreem bijzondere dingen.. tenminste geloof dat ik een aantal dingen alweer vergeten ben helaas :s maar in ieder geval.. we hebben oud en nieuw gevierd.. en dat ging ietsje anders dan in Nederland :p
31 december, Niels word wakker.. stapt ze bed uit doet ze ochtend ritueel en kijkt op zijn mobiel.. 31-12-2009 geloofde er geen drol van.. want het was stil buiten.. en 31 december is nooit stil.. nou hier blijkbaar wel :p nou ik maar naar de kinderen, Uncle en aunties gingen in gesprek met de psychologen dus ik ging even een oogje in het zeil houden ;) hier bakken ze geen oliebollen maar Mandazi’s en aangezien ik nog niet wist hoe dat moest.. heb ik meegeholpen.. :) dus dat heb ik ook geleerd :) en ondertussen ook weer vergeten :p en daarna gewoon lekker gespeeld en wat tijd met ze door gebracht ;)
Tegen de avond gingen we naar Marnix en Florence die een feestje hielden.. we waren met een groep van denk ik 25 man, waarvan collega’s en vrienden ;) was heel gezellig :) en om een uur of 21 gingen we naar de kids, want we gingen vuurwerk afsteken. Alle kids naar buiten.. sommige wat verder weg dan andere :p maar we staken vuurwerk af ;) de kids vonden het prachtig.. voor Nederlandse standaarden was het flut maar hier was het prachtig :p een aantal vuurpijlen gingen de lucht in en toen hadden we wat potjes waar vuur uit kwam.. en daarna een potje met vuur met knetters.. toen die kwamen schrokken ze zich dood :p en doken allemaal weg :p maar over het algemeen vonden ze het prachtig :p daarna gebeden voor het nieuwe jaar met ze allen en daarna gingen de kinderen weer film kijken en wij gingen eten.. en dansen.. heel veel dansen :p bijna vergaten we de tijd maar een kwartier van te voren bedachten we dat in ene.. daarna aftellen.. en iedereen een gelukkig nieuw jaar wensen :) de Keniaanen werden gehugged en de Nederlanders gekust :p en daarna maar bellen met iedereen :p daarna af en toe naar het volunteers huis gerend om even tussen door naar de top2000 te luisteren.. want die miste ik wel.. heb er ’s middags wel een poos naar kunnen luisteren :) heerlijk.. :) rond een uur of 2 wilde ik me bed is op zoeken.. maar werd ik tegen gehouden.. en daardoor werd het uit eindelijk pas 4 uur toen ik naar me bedje kon :p al met al een leuke avond gehad.. maar in heel Thika is er geen vuurwerk afgestoken dus het was erg saai wat dat betreft :p
Nieuwjaarsdag op de bank doorgebracht kijkend naar oude James Bond films :p om even bij te komen :p erg leuk om die oude films te zien :p
Ohw ja.. de 30ste was ik samen met Vero (Veronica) bij de kids en dat was uitgelopen op een flink watergevecht :p eerst tussen Vero en mij en daarna tussen alle kinderen :p erg veel lol gehad.. maar ik besefte me na die tijd dat het eigenlijk een beetje dom was.. want in het noorden van Kenia gaan er nog steeds mensen dood omdat ze geen drink water hebben.. dus dan voel je je wel een beetje schuldig.. maar ja.. 1 keertje moet kunnen toch?

Nou lieve mensen dit was mijn verslag weer.. heb helaas geen foto’s van al deze belevenissen maar je kan je er vast wel een beetje een beeld bij vormen :p
Ik wens jullie allemaal heel veel zegen voor het komende jaar :) en ik hoop dat jullie allemaal veel liefde en gezondheid mogen ontvangen :)
En nu kan ik niet meer zeggen tot volgend jaar.. :p

Dikke knuffel allemaal :D

Xxx
Niels

  • 02 Januari 2010 - 14:19

    Jannie:

    Happy New Year Niels, ook voor jou alle goeds en liefs die je maar kunt wensen. Maak er maar weer een mooi jaar van met idealen en lieve mensen om je heen. Je Kenia ervaring zal je altijd bij je dragen en dat is prachtig. Ik ben aan het werk en zag je bericht voorbij komen. Het boeit altijd weer, vandaar zo'n snelle reactie. Hier ligt volop sneeuw, we werden vanmorgen opnieuw verrast met een witte wereld, echt heel mooi, maar als je slecht ter been bent is het niet zo leuk. Wens ieder een gelukkig nieuwjaar toe en liefs, Jannie

  • 02 Januari 2010 - 15:23

    Annemiek:

    Hoi lieve Niels,
    Bijzonder zeg, om zo ver weg oud en nieuw te vieren. Ik wens jou in ieder geval een heel gelukkig nieuwjaar toe!
    dikke zoen Annemiek ( die tante uit nieuwegein)

  • 02 Januari 2010 - 15:23

    Annemiek:

    Hoi lieve Niels,
    Bijzonder zeg, om zo ver weg oud en nieuw te vieren. Ik wens jou in ieder geval een heel gelukkig nieuwjaar toe!
    dikke zoen Annemiek ( die tante uit nieuwegein)

  • 02 Januari 2010 - 16:06

    Rob (Ott.):

    De beste wensen voor 2010 en dat we je maar weer gauw in Doetinchem mogen zien! Jij schudt de verhalen ook zomaar uit je mouw hè? Wil je trouwens als je thuis bent eens uitleggen wat Mandazi's zijn? Lijken die op oliebollen of is het iets heel anders? Succes en plezier verder,
    Rob

  • 02 Januari 2010 - 16:47

    Dirk En Sonja:

    He lekker ding, nog 35 dagen en dan moet/ mag je weer wennen aan het ned. klimaat, de kou, de witte wereld, erg mooi!En de structuur!!!!!!Alweer vergeten , dat zeg je wel 2 keer in je verhaal;-), Lars is aan het koken,lekker bobotie, lekker geklust en opgeruimd en na het weekend is de vakantie weer voorbij, op naar het gewonen leven . We gaan kijken of het eten smaakt, de kachel aansteken en ff chillen.
    We love you en wensen je het aller allerbeste toe.Dikke knuffel van ons

  • 02 Januari 2010 - 17:26

    Harold En Inge:

    Lieve Niels,

    ook voor jou een supergoed nieuwjaar en veel zegen bij alles wat je doet! Altijd weer heerlijk om wat van je te lezen, je hebt talent, kerel!

  • 02 Januari 2010 - 17:56

    Anne:

    Jij ook gelukkig nieuw jaar, Niels! Leuk dat je oud en nieuw nu ook op z'n Keniaans gevierd hebt. Veel plezier nog!
    Xx

  • 02 Januari 2010 - 19:00

    Anne-Marie:

    Ha Niels,
    Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar en veel zegen bij alles wat je doet maar vooral ook om wie je mag zijn in Christus!! Erg leuk om iedere keer je verhalen te lezen.

  • 02 Januari 2010 - 19:48

    Audrey:

    Hai Niels, een gelukkig en gezond 2010 voor jou. Je sluit ,denk ik ,straks een mooie tijd af. Zoals je al leest hier een heel pak sneeuw. Vanavond al weer meer bijgekomen en bijna kunnen we schaatsen. Bijzonder om oud en nieuw in Kenia te vieren.
    groetjes audrey

  • 02 Januari 2010 - 20:52

    Goede Wensen:

    Hoi Niels, een heel goed 2010 toegewenst. Al die extra bagage van de afgelopen maanden in je rugzak zal daar vast bij helpen!
    Geniet nog even lekker van de laatste weken. De tijd vliegt voorbij ;-(
    Groetjes aan iedereen,
    Annemieke

  • 04 Januari 2010 - 19:00

    The House Of Brutii:

    Ave Publius Cornelius Scipio Afrikanus.
    wij hebben hier een spetterend oud en nieuw gehad. vuurwerk om ons heen en oliebollen

    Decimus Junius Brutus Albinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 56653

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: