Avonturen in Kenia - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Avonturen in Kenia - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Avonturen in Kenia

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 November 2009 | Kenia, Thika

jambo jambo, :)

bedankt allemaal weer voor de reacties :) geloof dat jullie er allemaal van genieten.. althans dat zeggen jullie teminste ;)
eigenlijk heb ik niet spannende avonturen beleefd.. maar ik moest even en titel bedenken :p

Baringo is al weer een paar dagen geleden en ik ben weer gewend aan het minder luxe leven en aan het minder mooie uitzicht :)maar wel weer mijn mooie huisgenootje :p en het was leuk om de kinderen weer te zien :) en de rest ook.. ik was met me hoofd een boel mensen vergeten te vertellen dat ik weg was.. dus die waren verbaasd me terug te zien en dachten dat ik terug naar Nederland was :p de jongste kids merken niks en doen gewoon wat ze altijd doen.. :p we spelen.. springen als een masai.. ik doe de olifanten truc met ze en heb echt lol met die kleintjes :) ze zijn ook zo lief :)

nou wat ik deze halve week nog meer gedaan heb is het passen op het huis van Marnix en Florence :p was minder bijzonder.. :p en gister ben ik naar Nairobi geweest wat echt leuk was.. :) ten eerste kwam ik toevallig Floor tegen.. :p was wel even geining.. nooit verwacht natuurlijk :p dus we hebben even gekletst ;) daarna ging ik samen met Chanine de Ducas in.. (kleine winkeltjes) in swahili.. met allemaal leuke spulletjes.. maar het minder leuke eraan is dat mensen altijd denken dat je rijk bent.. of dat je een rijke vader hebt.. :s dus dat is soms best frustrerend.. maar gelukkig zijn er ook goede mensen.. Chanine heeft bijvoorbeeld 15 mooie afrikaanse tassen gekocht om ze in NL weer te verkopen en zo sponsergeld op te halen ;) dus dat ging echt goed :) daarna gingen we downtown in.. Marnix en Florence hebben hun bruiloft gepland en moesten dus trouwkleren kopen..Florence heeft een trouwjurk voor €50,- :p onmogelijk in NL natuurlijk :p maar het word mooi ;)

Chanine en ik gingen echter onze eigen weg.. en Marnix en Florence ook.. dus ik struinde met Chanine Nairobi af.. kenden allebei de weg niet :p dus het was wel grappig :p we moesten een winkeltje vinden waar Chanine eerder was geweest maar ze wist niet meer waar :p Vrouwen en richtingsgevoel.. sjonge jonge jonge :p uiteindelijk vond ik het winkeltje na een beschrijving van haar :p
waren hele goedkope souveniers winkeltjes.. helaas dat we er alleen wel een uur in de winkel doorbrachten.. :p en als ze dan eindelijk ging afrekenen zag ze weer wat nieuws wat ze er ook bij willen hebben.. pfff.. vrouwen :p maarja.. kan zeggen wat ik wil.. gezellig was het wel :) lunch hebben we gehad bij mijn favoriete eettent.. Java House.. en daarna gingen we doelloos Nairobi door.. wat grappig was.. in de souvernierswinkel kwamen we een ongeduldige amerikaanse mevrouw tegen die Chanine wilde paseren.. maar Chanine zei.. 2 tellen.. dus die vrouw werd meteen boos.. :p dus naja we lieten haar maar paseren :p een paar winkels later kwamen we haar weer tegem.. en toen we in het Hilton waren.. stonden we in de zelfde lift :P haha echt humor.. want ze dacht dat we rijke jongelui waren die op de executive floor sliepen :p whaha wat was ze gefrustreerd.. we kunnen trouwens met Macheo adveteren dat we de zelfde standaard hebben als het Hilton :D want ook daar spoelen de wc's niet door :p dat was de reden dat we in het Hilton waren namelijk :p

verder hebben we nog een heleboel winkeltjes gezien.. en daarna gingen we naar een fitnesswinkel.. Marnix ging een roeimachine kopen.. :p dus ik heb even mijn workout gedaan :p was wel grappig :p verder keken de keniaanen raar op toen ik vroeg waar de afdeling schaatsen was.. :p en op de afdeling prijzen.. waren ze verbaasd toen ik zei dat ik de FIFA worldcup niet kon vinden :p ik had even een grappig moment daar :p

na de shops gingen we naar de Bios.. met ze 5-en Veronica had zich namelijk ook bij het gezelschap gevoegd :) we gingen naar Inglorius Bastards.. en waren een keniaanse 20 min te laat :p maar van de film hadden we 3 min gemist.. het was een goeie film ;) technisch supergoed gefilmd.. alleen had ik moeten weten dat films gemaakt door Quentin Tarantinno vaak een beetje ranzig zijn :s de film ging over de 2de wereldoorlog.. en was fictief.. maar wel een beetje vies :p maarja.. als je een beetje een sterke maag heb is die wel aan te raden.. :p
daarna terug richting Macheo.. en kwam hier de ergste verkeerschaos tot nu toe tegen.. :o eerst een mooie oude auto.. daarna Matatu's, auto's en bussen die gewoon op aan het spookrijden waren om in te halen.. echt crazy.. :s het loopt ook niet helemaal goed af.. want in matatu rijd vol in een berg zand.. tja.. en dan kan je hard lachen wat wij ook deden.. maar uiteindelijk zitten er wel 14 tot 18 mensen in zo'n ding.. het is ook zo roekeloos hier.. echt waar mensen die in Nederland zeuren om verkeersregels.. echt waar wees blij dat ze er zijn.. okee.. alleen de snelheidslimiet moeten ze omhoog schroeven :p maar ik zal verder nooit meer klagen.. (althans proberen ) want het verkeer in Kenia bewijst dat je echt niet zonder de regels kan.. ;)
we hebben na deze chaos nog even thee gedronken bij Veronica en Monica thuis.. en daarna reden we verder door de stromende regen.. en ontzettend slecht zicht terug.. papa heb jij enig idee hoe ik op een makkelijke manier de lichten van een toyota hilux af kan stellen?? :p naar een garage gaan zit er niet in namelijk :p haha.. TIA..

na nog wat pepernoten en het uitpakken van de bagage gaan we maar pitten :)

geloof niet dat ik echt bijzondere foto's heb gemaakt.. dus die komen er de volgende keer wel bij ;)

Dikke knuffel allemaal :)
ik hou van jullie :)

xxx


  • 26 November 2009 - 07:40

    Klaas En Marije:

    Yo Niels, als we een inschatting moeten maken... kom jij nooit meer terug! Zulke prachtige verhalen; het komt over als een schitterend leven.

    Geniet er nog van, dan doen wij dat van jou verhalen in een steeds kouder, regenachtiger, vroeg donker wordend Kikkerland.

    Bless you,

    Klaas en Marije

  • 26 November 2009 - 11:17

    Arno :

    He, je hebt de rijkste Vader die er bestaat.
    Alles is van Hem, door Hem, uit Hem en tot Hem!

    Mafkees, vragen om schaatsen.... (wel grappig)

  • 26 November 2009 - 13:21

    Sharon:

    Je zegt misschien dat je geen spannende avonturen beleefd hebt, maar je hebt er toch weer een lekker spannend verhaal van gemaakt! Wat ontzettend toevallig dat je Floor tegenkwam! Zeker omdat zij de enige persoon is (behalve Helene) die je kent van thuis ;-) Dus dat maakt het extra speciaal! Sorry dat ik niet altijd reageer (ben soms wat laat met lezen), maar ik lees je verslagen zeker en geniet er ontzettend van!

  • 26 November 2009 - 20:57

    Sonja:

    jambo lieverd,
    lekker om je verhaal weer te lezen , en wat zal je moeten afkikken straks als je weer thuis bent van al die bijzondere dingen die je mee maakt.Spreek je gauw weer, dikke knuffel mam

  • 26 November 2009 - 23:06

    Jannie:

    Oooooh was ik er maar bij, ik mis nog iedere dag alles van daar, het werken gaat weer prima, maar toch; het leven in Kenia is echt fantastisch, hoe arm en ellendig de omstandigheden ook zijn. Vanavond heb ik met mijn vriendinnen bij mij thuis de film: Nowhere in Africa gezien, dat gaat over Kenia en de 2de wereld oorlog, heel indrukwekkend. In maart kom ik weer, bnen je er dan nog? Dat zou toch leuk zijn... Doe iedereen de hele hartelijke groeten van mama Jannie, dikke kus!

  • 27 November 2009 - 13:45

    Eric Wijnhoud:

    Hoi Niels.

    Is eigenlijk de eerste keer dat ik je weblog lees. Had ik veel eerder moeten doen, maar ik heb me nu via de mail
    "geabonneerd" op het reisverslag (kan ik het niet meer vergeten). Ik wens je nog een hele leuke, nuttige en gezegende tijd de resterende 71 dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 56659

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: