Het mooiste plekje in de wereld - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Het mooiste plekje in de wereld - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Het mooiste plekje in de wereld

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

22 November 2009 | Kenia, Thika

hey hallo rafiki´s

hier een verslag vanuit mijn werkvakantie plek ;) ja hoeveel ik ook genoten heb.. ik heb zeker ook wat voor school gedaan ;)

Ik verblijf hier dus aan Lake Baringo, wat een prachtig meer is.. en ook heel groot.. en vogel liefhebber zou hier zeker genieten want er zijn wel meer dan 300 soorten te vinden hier.. maar voordat ik al het mooi vertel.. de reis hierheen had een leuke en een minder leuke kant :p de minder leuke was dat ik in een matatu naar nairobi moest.. natuurlijk vet warm in dat busje.. en de ramen konden niet open :s maar ze hadden wel kuipstoeltjes :p iig na een trip kom ik aan in Nairobi.. op het kantoor van Help a Child Africa ontmoet iedereen daar behalve Helene, die is namelijk op zakelijk lunch overleg en komt na 3 documantaires van een uur binnen :p in haar kantoor kletsen we wat en dinner hebben we bij mijn favoriete tent.. Java House :D

de volgende dag vertrekken we met mijn favoriete auto de land rover defender :) richting Baringo.. we rijden door Rift Valley super mooie valley.. en Evan de keniaanse amerikaan is trouwens ook mee ;) dus het is wel ee gezellig trip :) rond een uur of 2 komen we hier aan en settelen we ons in een Banda een rond hutje met een rieten dak :P echt super leuk :) en daarna gaan we zwemmen in een andere lodge ;) en zie ik het meer voor het eerst :) best groot :)en ook hippo's zijn best groot.. die lopen dus rond hier rond het meer ;)
's avonds eten we lekker.. krijg zelfs 2 steaks :p en we hebben een leuke huiskat.. we noemen hem copper :p

volgende dag gaan we vroeg op.. 5.30 en loop ik eerst even naar het meer om de zon te zien opkomen.. super mooi gezicht :D daarna hebben we ontbijt en gaan we richting Nakuru want daar is een heel groot mooi meer met een safari park er omheen :D dieren die speciaal zijn daar.. black rhino en flamingo's ;) verder hebben ze veel buffels, zebra's rothshield giraffe, waterbuck's, hyena's en nog wel wat meer geloof ik.. maar het gene wat ik op genoemd heb heb ik allemaal gezien :D het was echt een super mooi plekje.. en wat ik misschien wel het leukste vond is dat ik mocht rijden :D daar maak je me natuurlijk altijd blij mee.. beetje rond crossen in een dikke defender door de plassen en modder :p vrij snel zagen we de hyena's ze lagen bij een grote plas.. we dachten dat er 1 dood aan het gaan was omdat die nogal raar me zijn kont half in de plas lag.. gelukkig was hij dat niet want toen ik er door reed keken ze me allemaal boos aan alsof ze wilde zeggen.. jij.. toerist je verstoord onze rust :p daarna zagen we een hele grote mooie rhino.. en nadat we een tijdje verder hadden gereden en een hyena gevolgd hadden moesten we een kudde buffels van 40 stuks ofzo passeren.. en het spannende eraan was dat ze ons probeerde aan te vallen.. gelukkig heb je in de land rover genoeg power onderin zodat ik weg stoof van de kudde :p (sorry ik praat veel over die auto.. maar ja.. zo ben ik nou eenmaal :p maar dat wist iedereen ook wel )
en de grap was daarna nog niet afgelopen, want de plek waar we naar toe reden was afgesloten :p dus kon ik de zelfde stunt nog een keer uitvoeren en nog een keer langs die groep buffels rijden :p helaas deze keer zonder een charge van ze :p hier na reden we naar een uitkijk point hoog boven het meer uit ;) dus we zochten de weg daarna toe.. en kwamen onder weg de rothshield giraffe tegen.. dus ik heb nu alle 3 de soorten gezien ;) maar verder was de weg daarna toe qua dieren niet zo interessant.. wel qua weg :) lekker gereden daar.. en het werd nog spannender want er zaten wat steile beklimmingen in :p eerst dacht ik.. Mozes kriebel.. dit gaat nooit goed :p maar toen dacht ik.. waarom ook niet.. dus ging ik een versnelling terug en knalde ik zo naar boven.. ging allemaal heel snel.. :p Helene had wel een tip.. volgende keer pole pole.. :p het uitzickt boven op was amazing :D echt super gaaf.. na wat foto’s en een appeltje ga ik pole pole de heling af en gaan we op weg naar de waterval.. onderweg zien we een zeldzame zwarte neushoorn :) en een minder zeldzame secretaris vogel ;) daarna komen we bij een plek waar de waterval zou moeten zijn.. helaas door de droogte is er geen water.. ook het gras in het park is nog niet groen genoeg.. en we komen veel dode dieren tegen.. :s na de waterval gaan we een lodge opzoeken om te lunchen.. en na lunch moeten we helaas gaan.. en wat nog minder leuk is.. ik moet plaats maken voor Helene.. :p dus die rijd terug.. :p maar die maakt het onderweg ook wel weer even spannend.. die ging namelijk even zijwaarts met een gangetje van 70.. :p en dat met zo’n grote auto.. WAUW! Wat een vrouw :D :p een maal terug in het kamp eten we lekker wat en gaan we vroeg pitten..
de volgende ochtend verhuizen we van de banda’s naar een huisje genaamd little egret.. en super luek huisje.. aan het meer.. met een boven slaapkamer die open verbonden is aan het balkon.. ik mocht daar slapen.. en ik sliep dus eigenlijk in de buitenlucht :D maar toen nog niet.. want we gingen eerst naar een eiland in het meer.. wat dus eigenlijk nog veel groter is dan ik in eerste instantie dacht.. op volle snelheid in het bootje duurde het 25 min om bij het eiland aan te komen.. wat iets over de helft van het meer lag denk ik.. en het is een resort eiland.. met verblijfplaatsen.. we gingen daar dus heen om te zwemmen.. ze hebben daar een zwembad op de top van de heuvel.. en vanuit het zwembad kan je naar beneden naar het meer kijken :o verder heb ik ook met Helene na gedacht over mijn eindopdracht.. en op zo’n plek kan zelfs school leuk zijn :p want het uitzicht.. dat was… …. … nou gewoon amazing.. zo mooi.. sorry.. maar dit kan gewoon geen toeval zijn.. :o we hebben ontzettend genoten daar.. en op een gegeven moment samen met Helene How Great is our God gezongen.. want zijn schepping.. WAUW!!! Prachtig :D tegen het eind van de middag gaan we terug.. en hebben we de meest amazing boottocht ever.. want de zon gaat onder.. ik denk dat we met deze boot binnen 20 min aan de andere kant waren.. en toen was de zon ook onder.. echt fabelachtig mooi :D terug.. nog even wat meer voor school gedaan.. om de mensen daar blij te houden.. en daarna super lekker gegeten.. :D Evan had gekookt.. nou.. delicious :) daarna gaan we allemaal redelijk op tijd naar bed :) de volgende ochtend is echt goud waard.. want ik ben nog nooit eerder wakker geworden met zo’n mooi uitzicht.. ik hoefde alleen maar even rechtop te zitten en kon vanuit mijn bed de zon zien opkomen over het meer.. voor zulke schoonheid in de natuur.. daar zijn maar weinig woorden voor.. en ik kies voor de woorden.. Wauw Papa God dankje wel :)
ik moet me helaas een beetje haasten.. want ik ga met 2 engelse mee.. die heel toevallig de tandartsen zijn van de kinderen in Macheo mee naar Lake Bogoria.. die had ik anders niet gezien.. het is wel mooi maar niet zo mooi als Baringo.. achteraf was ik liever met Evan mee gereden.. want deze chauffeur.. had er geen tempo in zitten.. reden maximaal maar 80 :s dus ik kwam vandaag pas om 18.30 terug bij macheo.. als ik met Evan was gegaan was dat waarschijnlijk 3 uur geweest.. maarja.. dan had ik het meer weer niet gezien.. ;)
al met al heb ik een super gave tijd gehad :D ook leerzaam want gesprekken met Helene zijn altijd interessant.. begin steeds meer van de cultuur te kennen.. en dat is heel bijzonder :)
ik ga de foto’s uploaden naar mijn picassa.. nogmaals voor de mensen die het vergeten zijn.. nielsinmacheo@gmail.com en het wachtwoord.. kenia2009
geniet ervan..

Dikke knuffel voor iedereen..
Ik hou van jullie.. :)
Xxx

P.S. mocht iemand plannen hebben voor een huwelijksreis.. neem even contact met mij op dan zal ik je de gegevens van de kampeerplek even door geven :p
+254 732 673 039
Dikke bless allemaal

voor de wat minder technische mensen onder ons

http://picasaweb.google.com/nielsinmacheo/NieuweMap02

  • 22 November 2009 - 18:05

    Wouter:

    Wat een heerlijk verhaal om weer te lezen kerel, ik zou toch bijna jaloers op je worden :P

  • 22 November 2009 - 18:11

    Rob:

    Heerlijk om van je enthousiasme te genieten. dat je zo aan je schoolopdracht kan werken is toch fantastisch. Ga zo naar je foto's kijken
    dedeoei

  • 22 November 2009 - 18:19

    Dorien:

    Geweldig herkenbaar verhaal super!!!
    Maar eh... ben al getrouwd, dan gaan Arno en ik zomaar weer een keertje...
    Doei,
    Door

  • 22 November 2009 - 18:47

    Jelle:

    Wat een verhalen... ik zou me moeten beheersen om niet de hele dag foto's te maken denk ik :p

  • 22 November 2009 - 19:39

    Arno:

    How graet is our God!

    O Heer mijn God, wanneer ik in verwondering, de wereld zie, die U hebt voortgebracht.

    God heeft bij de schepping extra zorg gegeven aan de natuur van Afrika, ze komen veel te kort, maar qua schoonheid.... is Kenia zeer gezegend.

    Hoe is het met de slangen, ben je die nog tegen gekomen?

    Je pa heeft mijn Mazda gemaakt :) (Thanx dikkie)
    Dus nog ff geen 2de Opel kopen :(

    De volgende trip is naar?
    A. Massa Maara
    B. Amoseli
    C. Lake Magadi

    Of blijf je gewoon lekker Thika?

    Stay on the Rock

    p.s. je hebt vanmiddag een broertje gekregen! een ventje van 9 gaf vanmiddag in Alphen ad Rijn zijn hart aan Jezus!!!

    Kwa Heri

  • 22 November 2009 - 20:31

    Jannie:

    Hé mzungu, wat een geweldige tocht heb je gemaakt, dit wil ik ook nog wel eens meemaken. Ik ben al 33 jaar getrouwd, maar misschien gewoon een Afrikaans huwelijk ervan maken.... Lake Nakuru is zo mooi, we hebben het gezien in de waterrijke periode en dan is het één roze gloed, zo adembenemend. Heerlijk om je verhalen te lezen Niels, geniet er van en doe je best met school, maar volgens mij komt dat helemaal goed, je bent lekker bezig! Groetjes en dikke kus voor iedereen! Jannie

  • 22 November 2009 - 20:44

    Sonja:

    Hey lieverd, kom ik gehaast van de jeugd om jouw enthousiaste stem weer te kunnen horen , hmmm. lukt het niet en slaap je al. Schrale troost , je geweldige verhaal en prachtige foto's en indrukwekkende belevenissen te lezen. Wat ben je toch geweldig gezegend met deze kans en Helene die je begeleid. Hoop je morgen te spreken, weet dat ik inmens veel van je hou.
    Wees gezegend en een ander tot zegen. xxx

  • 23 November 2009 - 11:27

    Lars:

    hee nielsie
    wat een leuke foto´s zeg en wat makkelijk te kijken dit keer niet 500 in een keer.
    en hyena´s zijn stom vind ik ik hou zelf meer van de kat-achtigen. maar kan je niet zo'n tand van een roofdier meenemen ofzo??

  • 23 November 2009 - 13:35

    Arno:

    Als je dan toch een tand van een leeuw uit z'n muil trekt voor Lars, neem er dan ook 1 voor mij mee. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 56661

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: