vakantie, school, vakantie - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu vakantie, school, vakantie - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

vakantie, school, vakantie

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 November 2009 | Kenia, Thika

Mambo,
De titel zegt het al.. kinderen hebben een week vakantie gehad wat ook door de examens kwam, van andere kinderen welliswaar en hebben nu hun eindexamen voor dit jaar en daarna weer vakantie :) veel tijd dus om met ze te besteden..
Eerst nog maar wat over de vakantie ;) we zijn woensdag 11 november weg geweest met de kids naar Nairobi City Park wat een heel mooi Park is in het midden van Nairobi.. ik heb het hier niet over het nationale park, maar gewoon over een park wat je in je eigen stadje soms ook hebt.. alleen dan veel mooier :) en lopen er aapjes rond :p we gingen ’s ochtends met de bus en de dubbel cab.. (auto met een extra compartiment achterop) en daar aan gekomen hebben we heerlijk gespeeld.. frisbee’s gegooid, gevoetbald en van alles.. en ik heb geobserveerd samen met een psycholoog die hier een week is geweest.. we hadden daar een opdracht voor gekregen van Grace ( social worker ) dus daar waren we ook mee bezig.. heb een aantal kinderen geleerd hoe je een frisbee moest gooien.. en dat probeerde ze dan ook uit op de aapjes :p die op hun beurt de frisbees weer moesten ontwijken :p leuk gezicht :p behalve dat er aapjes liepen waren er helaas ook lijmsnuivers :s 1tje was in het begin wel aardig en liet aapjes op zijn rug klimmen ( heb ik ook gedaan :D en ook sommige kids) maar later ging die ons helaas bedreigen en vonden wij dat we maar beter konden gaan.. dus op de parkeerplaats gelunched en daarna naar een ander parkje.. waar we ook ontzettend veel plezier hebben gehad.. met dans spelletjes en alles.. was echt super :D we hebben echt een hele leuke dag gehad.. :)
De dag daarna hadden we het afscheid van Maureen mede oprichter van Macheo en Jannie, Audrey en Kate ( mijn moeders zoals ze zichzelf noemde :p ) was heel gezellig die week.. leerzaam en ook handig… :p ’s ochtends stond het ontbijt voor me klaar.. ze hebben het hele huis gepoetst :p was echt ideaal :) en de huiskamer opnieuw ingericht :p bedankt nogmaals :p weet dat jullie mijn blog lezen :p maar je kan hier niet zomaar weg.. dus die avond hebben we als afscheid en als einde van de week vakantie een dansavond gehad :) sommige van de kids hadden wat ingestudeerd.. en wij hebben “op een onbewoond eiland gezongen” :p heel leuk :p Irungu is 1 van de jongste jongens maar die kan dansen.. dat is niet normaal :o heb het gefilmd maar helaas met de HD camera en dan worden de bestanden zo groot dat ik het niet op mijn blog kan zetten :s misschien kan ik het verkleinen.. na de dansavond gaan de kids naar bed.. en hebben wij supper.. met in totaal geloof ik 22 mensen in het volunteers huis ;) heel gezellig en we gaan dus best weer laat naar bed.. ;) en de volgende dag moeten de kids weer naar school.. en ga ik samen met Ruben (Nederlander die een voedselprogramma wil starten op een school) en Anne en Kiki (van CRC) wat scholen bezoeken om te kijken waar hij dat programma kan doen heel interessant om te zien.. en de scholen liggen midden tussen de weilanden en zijn dus best afgelegen.. de meeste mensen van daar zijn nog nooit in Thika geweest.. was leuk om te zien.. en te kijken wat voor mogelijkheden er zijn.. ’s avonds brengen we de vrouwen naar the airport ;) lange rit.. grote file.. maarja.. dat is Nairobi he.. we eten daar wat en nemen afscheid en daarna rijden we weer terug.. Florence slaapt op de achterbank.. en klaagt bij elke rotonde xD en ik klets lekker wat met Marnix..
Zaterdag word ik vroeg wakker gebeld.. naja.. 9 uur :p door Ruben.. of die even kan douchen hier :p geen probleem natuurlijk.. en ik ga daarna met hem naar Umoja.. en andere sloppenwijk in Thika waar we even een promotie filmpje moeten maken voor zijn project.. we moeten met een matatu en wachten dus op 1.. maar Ruben houd een auto aan.. dus stappen we daar in.. net als we rijden zie ik dat de bestuurder een flink mes naast zich heeft liggen.. dus ik schrik me rot.. en hoop dat het goed afloopt.. en dat doet het gelukkig ook.. maar ik doe het nooit meer.. in de sloppenwijk ontmoeten we een vrouw met een heftig verhaal.. ze is 27.. heeft 2 kinderen.. een meisje van 5 en een baby en heeft kanker op 2 plekken in haar been.. voor een operatie heeft ze €500,- nodig.. wat dus heel moeilijk is om bij elkaar te krijgen.. ze werkt gelukkig op een school waar ze kok is.. en krijgt dus netjes betaald.. maar het zou haar 8 maanden kosten om het bij elkaar te krijgen en dan kan ze niks voor haar kinderen kopen.. heel sneu verhaal.. en ze snijden de tumors alleen maar weg.. dus daar geneest het natuurlijk nooit volledig mee.. :s
Als we eenmaal terug zijn in Macheo proberen we het filmpje nog even te uploaden en daarna moeten we weg.. want we gaan met een grote groep en 10 kinderen naar een internationale voetbalwedstrijd van Kenia tegen Nigeria :) ben niet zo’n voetbal fan.. maar dit moet ik toch zien.. op het keniaanse tempo gaan we naar Nairobi.. we moeten daar nog iemand ophalen.. daar nog wat afzetten.. en het schiet allemaal niet op.. en daar begin ik me aan te irriteren want ik wil die wedstrijd zien en gun het die kinderen ook zo.. gelukkig komen we nog ruim op tijd aan.. de sfeer in het stadion is geweldig :D super om al die Keniaanen te zien feesten.. terwijl Kenia niet eens de beste kansen heeft.. we zitten eerste rang.. en dus heel dichtbij het veld.. :D vlak na het fluitsignaal scoort Kenia :D totaal tegen alle verwachtingen in en houd die score ondanks de partijdige scheids ook vast.. in de 2de helft gaat dat helaas wat anders.. de scheids laat Nigeria 2 keer scoren terwijl ze buiten spel staan :s de Mjinga.. :s de sfeer in het stadion slaat een beetje om.. en er worden wat dingen gegooid van af de tribune.. zelfs ik gooi wat.. alleen geen flesjes maar wat woorden.. kinderen werden terug geroepen onder het afdak van de tribune.. dus gelukkig hoort niemand het :p gelukkig komt Kenia laat nog terug met 2-2 en juicht het hele stadion weer van blijdschap.. maar die stopt in ene abrupt als Nigeria scoort.. dit keer wel legaal.. :s dus staat het weer 2-3 helaas word er daarna vrij snel afgefloten :s en verliezen we dus.. maar de kids vinden het niet zo erg.. ze hebben namelijk chips, drop, cola of Fanta en andere snoepjes gehad :p dus voor hun is de dag wel weer geslaagd :p het was sowieso wel weer leuk :) en Kenia lag er toch al uit.. maarja winnen was toch leuker geweest :p
Deze week gaan de kids weer naar school en hebben ze examens tot woensdag en vanaf 25 november zijn ze weer vrij tot ongeveer 5 januari.. lange vakantie dus :) ik ga woensdag naar Helene en dan ga ik tot en met zondag naar Baringo :) met waarschijnlijk een stop in Nakuru (safaripark) in baringo kan ik even uitrusten en mooi de tijd aan school besteden :)
Maar daar komt ook wel weer een uitgebreid verslag over :p zijn jullie ondertussen wel gewend..
Nou dikke knuffel.. allemaal bedankt voor jullie reactie :D leuk om ze weer te lezen.. en leuk dat er weer wat nieuwe mensen tussen staan :D

ow ja.. foto's zijn hier op.. dus de rest komt op picassa ;)
nielsinmacheo@gmail.com
kenia2009

Nakupenda sane
Dikke bless
xxx

  • 16 November 2009 - 10:33

    Anne Rappoldt:

    Haha, ja jou verhaal komt me inderdaad ook heel erg bekend voor deze keer ;)
    Weet je al wat meer over Turkana? (A)

  • 16 November 2009 - 11:09

    Rob:

    Heerlijk om dit weer te lezen. maar ook welheftig zoals van die rouw.
    De foto met de "drie"aapjes vind ik erg mooi
    groetjes Rob

  • 16 November 2009 - 11:31

    Arno:

    Veel plezier in Baringo.

    Zegen.

  • 16 November 2009 - 11:49

    Niels Van Beurden:

    dankje wel.. :p er komen meer foto's op picassa, want ik ben weer door me foto's heen op deze site :s gaat hard :p

    Groetjes

  • 16 November 2009 - 15:11

    Lars:

    he
    leuke foto´s maar wel veel ´:)

  • 16 November 2009 - 16:51

    Sonja:

    hey je verhaal geeft lekker inzicht van wat je doet, leuk! En de leukste foto's ja , dat zijn toch echt die waar jij opstaat;-)Ben het met Rob eens de 3 aapjes is geweldig! Dikke knuffel van de enige echte;-}

  • 18 November 2009 - 06:57

    Mama Jannie:

    Dag lieve Niels, wat heerlijk om al je verhalen te lezen, dat geeft me het gevoel weer even bij iedereen in Kenia te zijn. Hier is het zo stormachtig en echt herfst, geen blad meer aan de boom. Wat toch een wereld van verschil. We hebben prachtige herinneringen aan de tijd met jou in Macheo en in Thika. Ergens tussen mijn fotoos hangt/ligt een mooie blonde jongen in de boom, die er als een luipaard ligt... Hoe kunnen we de fotoos het beste naar je sturen? Of sturen we ze naar je ouders? Laat maar even weten, we kunnen een ceedeetje branden, of afdrukken maken. Het is wel de moeite waard, zeker je date met de prachtige giraffe. Heel veel groetjes voor iedereen envoor jou een dikke zoen. Liefs Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 56656

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: