reisverslag :p - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu reisverslag :p - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

reisverslag :p

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 November 2009 | Kenia, Thika

Hey hier een nieuwe groeten uit kenia :)
op het moment dat ik dit typ zit in lekker verhit achter mijn laptop.. heb net namelijk half uur gevoetbald :p maarja.. hier is het wat warmer dan thuis :p maarja..
ik heb weer wat bijzondere dagen beleefd.. met heel veel leerervaring.. vooral over de cultuur.. ;) ik begin bij zondag.. toen ben ik weer eens naar de kerk geweest.. een andere genaamd Destiny.. was wel leuk weer eens naar de kerk.. alleen mogen ze wat meer bijbel lezen.. geloof toch echt dat er in staat dat Gods stem is als een zuchtje wind.. en als je dan Gods woord preekt.. probeer dan een beetje zo te klinken ofzo.. maar man.. wat stond die dominee te schreeuwen zeg :s mozes nog aan toe.. het enige wat me bij is gebleven.. en wat best wel mooi is is dat hij heel vaak zei.. Grace is suficient ;)
na de kerk dienst hebben we wat voedsel pakketten gekocht voor een aantal mensen in de sloppenwijken..
en daarna zijn we naar blue post gegaan.. een hotel naast de watervallen in thika die ik nog steeds niet gezien heb :p iig we gingen daar heen.. omdat de huisgenoten die ik nu heb.. officieel vrijwilligers zijn van CRC maar daar door omstandigheden niet heen konden.. tehuis zat vol.. dus verblijven ze bij Macheo.. dus bij Blue post zagen ze de kinderen van CRC en daar waren ze heel blij mee :) leuke middag daar gehad :) waren leuke winkeltjes.. heb een heel gaaf in klap stoeltje gekocht :D en een kadootje voor moeders :p na die middag hebben we gegeten bij Marnix en Florence.. en we hadden een lekkere rookworst :D heerlijk :D
heel bijzonder gesprek gehad met Florence over Keniaanse cultuur en schoolsysteem.. en daar kwam echt een onwijs ingrijpend verhaal.. gaat over seksuele voorlichtingen hier op school.. er gebeuren hier zoveel nare dingen.. er zijn hier de laatste 5 jaar.. 12.000 meiden verkracht op scholen.. en de leraren worden alleen maar overgeplaatst.. onbegrijpelijk :s maar wat florence vertelde was ook onbegrijpelijk.. gaat over een buurmeisje van een vriendin van haar die 14 jaar is.. ze is ongesteld en heeft dit al een paar keer gehad maar weet niet wat het is en denkt dat ze ziek is.. dus gaat naar haar moeder met het verhaal dat ze al 3 maanden ziek is en misschien naar de dokter moet omdat ze steeds bloed.. maar haar moeder zegt dat ze haar niet moet lastig vallen met dit soort vragen en stuurt haar naar haar oudere zussen.. die op hun beurt weer zeggen dat ze oud genoeg is omdat zelf te weten dus word ze niet geholpen.. het meisje weet niet wat ze moet doen en gaat naar de grootste jongen van de klas en denkt dat die wel weet wat te doen.. naar een paar maanden verteld met meisje haar moeder dat het probleem is opgelost en dat ze al geruime tijd niet meer bloed.. en dan beseft die moeder natuurlijk ook dat het meisje zwanger is.. 14 jaar!! Zo gaat dat hier.. leraren willen geen vragen beantwoorden of behandelen het hele onderwerp niet eens :s en het is taboe in de cultuur om over dit soort dingen te praten.. echt lastig hoor dit soort onderwerpen :s
Maandag zijn de kinderen vrij.. op school worden KCB’S gemaakt en dat zijn examens.. denk te vergelijken met de cito toets ofzo.. dus de kinderen die de examens niet maken zijn vrij.. en dus lekker thuis :) dus dat is wel leuk.. kan nu nog meer tijd met ze doorbrengen en hang dus de hele dag in het tehuis.. bouw wat relatie op met de huisouders.. en word gepromoveerd van Uncle naar Housefather :p zat namelijk bonen uit te zoeken met ze :p en dat had ik blijkbaar goed gedaan ;) als ze grapjes maken is dat een goed teken want dat betekend dat ik een relatie met ze heb :) dus dat is wel leuk :) en met de kinderen is het helemaal super :D van 2 tot bijna 5 voetballen we.. kan je nagaan.. er is geen bewolking en het is ontzettend warm.. gelukkig was ik dit keer wel slim genoeg om zonnebrand op te doen :p maar ik zweet me 3 kilo lichter ofzo :p Mozes kriebel wat was het warm.. :p helaas verliest mijn team de partij met 12 tegen 15 maar heb wel vaak gescoord.. helaas nog vaker over geschoten maar dat laat de score ook wel zien :p de fanatieke jongens worden boos op mij omdat ik een meisje tegen een meisje laat spelen en de tegenpartij daar door scoort.. en ik ze liet spelen en niet de bal afpakte.. en later zijn ze nog een keer boos.. want ik kan het zelfde meisje niet voorbij komen :p (sorry Meron.. maar geen commentaar.. ze zijn best goed hoor :p ) ze vertrouwen me niet echt meer.. en ik krijg de bal niet meer van ze :p humor :p na deze partij was ik toch wel helemaal op :p ’s avonds eten we heerlijk tomatensoep samen met Marnix, Florence en Maureen.. en daarna ga ik laat slapen.. mijn vrienden komen allemaal zo laat op msn :s :p en daar wil ik toch wel graag mee praten :) stille hint voor de gene die het leest :p
Vandaag.. dinsdag..
Ik ga naar KOP (Kiandutu Outreach Project) wat opgezet is door Jannie.. klein schooltje en een kleine dokterspost in de sloppenwijk.. interessant om het project te zien.. daar aangekomen krijg ik een doktersjas aan.. en mensen denken meteen dat ik een dokter ben :s makkelijk frauderen hier.. want sommige komen met hun problemen bij mij :s naja.. uit eindelijk help ik 3 patienten.. met een kaartje schrijven voor ze :p en daarna komt er niemand meer en verveel ik me.. ik ga maar een kast organiseren in 1 van de 2 klasjes.. met spulletjes en alles.. en deel wat spekjes uit.. vinden de kinderen geweldig want dat kennen ze hier niet :p na de lunch doet Audrey het zelfde alleen dan buiten.. en het lijkt wel of de kinderen in de sloppenwijk het ruiken.. want naast de 20 kinderen van de klasjes staan er ook 30 kinderen van de sloppenwijk in de rij.. nadat ze alle snoep op heeft gedeeld gaan we weer terug naar Macheo via Thika town.. koop hele gave safari boots :D en daarna gaan we terug.. en speel in nog een half uurtje voetbal met de kids :D helaas weer verloren :s in de laatste minuut nog wel.. 6-7 maarja.. :p ’s avonds komen er een boel gasten.. hele huis zit vol.. met mensen van CRC.. Rein, Marion, Kiki, Anne en chanine verder Florence Marnix, Maureen en Veronique dus dat is heel gezellig.. en het word zelfs nog gezelliger want de stroom valt uit :p dus we kletsen lekker bij kaarslicht en daarna typ ik me blog :p

Nou dit is weer een lange zit geweest voor de lezers :p bedankt voor jullie reacties allemaal :) erg leuk :) dit keer heb ik geen raadsel voor jullie :p maar zeg ik wel weer Nakupenda :)
Dikke bless allemaal :)
Morgen gaan we met de kids naar Nairobi voor een picknick in het City Park..
Xxx
Liefs

  • 10 November 2009 - 20:43

    Eldrid:

    Mozes kriebel wat een lang verhaal maar wel weer leuk dat je hebt geschreven :)
    alleen dat van dat meisje is wat minder :(
    dikke kuss(K)(L)

  • 10 November 2009 - 20:49

    Sharon:

    Wat een heftig verhaal zeg, hoe het daar gaat met veel meisjes... Gelukkig is dat hier anders! Goed dat jij daar bent om een verschil te maken! Leuk dat je een cadeautje hebt voor moeders, want dat heeft ze wel verdiend ;)
    Heel veel liefs

  • 10 November 2009 - 23:42

    Arjen:

    Hoe bedoel je laat? :P tja, dankzij de wintertijd is het nu 2 uur later bij jou, weer wat lastiger om op tijd online te zijn.

    Wat een verhaal hé, over dat meisje ik had het natuurlijk gister al van je gehoord in de kleine uurjes :P maar hoe vaak ik het ook lees, het bijft echt onbegrijpelijk! Het is maar goed dat zulke verhalen nooit wennen.

    Waarom verbaast me het trouwens niks dat je vaak over schoot :P dat overkomt je anders nooit (A) wij voetballen hier niet meer zoveel in de kou dus als je terug komtt kan je ons dik in maken ;)
    nu ga ik snel slapen want heb het weer veel te laat gemaakt :S en ben eigenlijk nog niet klaar met school maja komt morgen wel weer ;)

    Dikke EH (morgen heb je vast weer het gevoel van een BBBM van al dat voetballen :P)

  • 11 November 2009 - 07:02

    Lars:

    hee niels wat erg van dat meisje en wat een lang verhaal he

    maar wel leuk om weer wat te horen, en arjen heeft gelijk je kan ons dik inmaken als je terug bent

    misschien na veel oefenen daar schiet je niet meer zo vaak over

  • 11 November 2009 - 11:28

    Sonja:

    denk dat jij onderhand echt slaapgebrek krijgt.Wat een verhaal, heftig hoor dat die meisjes niets weten,waar ik dan benieuwd naar ben is , wat doen jullie/macheo hier dan verder mee? Kan sexuele voorlichting niet standaard opgenomen worden in een lespakket.
    Nou dokter, automonteur, spw-er? ik groet je, moet inpakken komen weer een x aantal tassen met spul jullie kant op. Dikke knuffel van moeders;-(

  • 11 November 2009 - 21:22

    Groeten Uit Holland:

    Hey broeder,
    Erg hoe het aan toe gaat met die meisjes.
    Wat een achterstaand is het dan als je het verglijkt met Nederland.

    Je zit ook dat ze hun tanden bloot lachen(de jongeren).
    Dus het is een grote pret daar met jou.

    In mijn land is er een gezegde over voetbal:
    Wat er ook gebeurt, zolang de scheids niet de wedstrijd afluit blijf je voetballen.
    en jij bleef volhouden en bleef betrokken.
    Dus ik ben trots op je;).

    Maar Arjen en Lars die moet ik nog even onder ogen spreken, nu al opgeven:p.
    What`s wrong with jou guys:p?

    Maar goed, spreek je vast wel weer.
    en vergeet niet,
    jou never have to be black to be an african men.

    God blesse jou;)

    oja ik heb die gezegde bedacht:p.
    Peac Meron


  • 13 November 2009 - 22:03

    Julia:

    Eindelijk dan, je adres stond op weekbericht van de kerk en dat had ik bewaard. Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Mooi lied gehoord vanmorgen van jou. Leuk om jouw belevenissen te lezen en de techniek dat ik jou de groeten kan doen. Je leert wel veel daar en je ziet ook veel. Nu heb ik je adres en ga ik vaker je verslagjes lezen. Leuk hoor en een berichtje voor je achter laten vind ik ook fijn.
    Oma en opa zijn vanavond bij je moeder. Vandaag heb ik de Jezusfilm van Arno zitten kijken. 3 uur duurde hij maar was erg mooi. Daarnet heb ik zitten kijken naar domino-day maar ik weet nog niet of ze het record hebben verbroken. Ken je het? Het was heel knap, wat een opstellingen en kleuren. Er kwam zelfs vuurwerk en bosbranden. Kunstig hoor! Leuke uitdrukking, dat Mozes kriebel, nog nooit gehoor;o)
    Zo Niels, nu weet ik niets meer te vertellen. Met mij gaat alles goed en ik hoop dat jij een beetje gewend raakt aan de hitte daar.
    Tot de volgende keer en lieve groetjes van Julia

  • 14 November 2009 - 16:30

    Jannie:

    Habari Mzungu, wat mis ik je toch, wat mis ik Thika, Macheo en vooral KOP, wat was het leuk met je Niels. Geniet er nog maar van en maak mooie verslagen. We kwamen vanmorgen aan in het winderige nederland, lekkr nat en koud, maar weer met prachtige herinneringen. Veel sterkte daar, zoen iedereen van me en voor jou ook een hele dikke knuffel en ik vind je echt een KANJER! kus mama Jannie

  • 15 November 2009 - 17:08

    Mirr:

    hahah met je mozes kriebel. Is lang geleden dat ik je dat hoorde zeggen.En over msn..jij komt te laat op msn. Ik vrees dat je er toch wat aan moet doen:P!

    En heftig om te lezen van dat meisje. Bibbers zeg!

    Umm hoelaat land je eigenlijk vanavond? Ik stond gister al op t vliegveld maar zag je nergens. Mocht je morgen landen sms dan even want dan rijden we een beetje om voordat we naar Delirous gaan.

    Dat was natuurlijk een grote grap wat ik hier opschrijf. Maar ik zal je morgen extra missen als we na Delirious gaan.

    Dikke liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 56659

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: