Gekust op een eerste ontmoeting - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu Gekust op een eerste ontmoeting - Reisverslag uit Thika, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

Gekust op een eerste ontmoeting

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 November 2009 | Kenia, Thika

Hey hallo,
Hoe is het met jullie allemaal?? Hier gaat het super.. heb weer een bijzonder verhaal :) normaal ben ik namelijk niet van zoenen op een eerste kennismaking.. maar deze keniaanse was wel zo verleidelijk dat ik het niet kon laten..

Maar vanaf het begin maar weer he :P vind het wel leuk om jullie een beetje in spanning te laten :p want dat maakt jullie misschien nog wel meer nieuwsgierig :p gister werd ik door mijn nieuwe huisgenootjes.. een psygoloog genaamd Audrey, en 2 verpleegsters genaamd: Jannie en Kate.. deze zijn eergister aan gekomen en houden me nu gezelschap ’s avonds.. en de rest van de dag.. :) ze zijn hier niet speciaal voor Macheo maar verblijven hier wel en helpen hier ook op hun manier.. maar ze hadden me gister gevraagd of ik vandaag mee wilde naar het Nairobi National Park.. de kosten zouden ongeveer €90,- bedragen dus dacht ik nou.. dat kan ik wel veroorloven dus dat doe ik :) we vertrokken rond 8.00 met Florence, Jeff, James en Yasim en Anthony.. de laatste 2 zijn kinderen van Macheo. Die voor het eerst wilde dieren gingen zien ;)
Rond half 11 zijn we door de park gate en gaan we op pad in het park.. ik hoop dat we rhino’s zien en cheeta’s :D deze worden hier redelijk vaak gezien een nadeel is natuurlijk wel dat we pas zo laat aankomen in de ochtend.. en helaas zitten we niet in een echte safari auto :s en als je met ze 9en in een 7 persoonsauto zit.. kan je nagaan dat het niet heel praktisch is.. :p maarja.. de pret was er niet veel minder om.. we hebben veel dieren gezien.. nieuw voor mij waren de Hartebeest, Wildebeest en Eland en ook zien we veel Buffels, Zebra’s, Giraffen echt heel veel.. en impala’s het gebied is mooi :) en het verschil met Samburu.. het was hier wat groener.. natuurlijk na de regen die allemaal gevallen is dus dat is wel heel mooi :) echt uitgestrekte vlaktes waar je overal dieren door elkaar zien lopen.. en allemaal zo vredig.. in het begin zien we heel in de verte over de vlakte een rhino lopen :) en ik hoop dat we hem nog van dichterbij zien ;) nadat we even rondgereden hebben, veel foto’s hebben gemaakt.. en ook even een stop gehad hebben op een picknick site.. rijden we verder en zien we de rhino’s van dichterbij.. maar nog steeds 50m ver weg ofzo.. we rijden verder en zien een groep zebra’s ook met kleintjes en dat is wel een heel mooi gezicht :) iedereen is fan van de giraffen en zijn weer heel blij als we langs de grote groep giraffen rijden.. geloof dat er wel 11 bij elkaar stonden en lagen.. dus dat is wel een mooi gezicht :) we rijden toch best door een groot gedeelte van het park en zien maar geen cheeta’s of leeuwen.. maar komen wel dichtbij rhino’s eerst een groepje van 3 jonge rhino’s heel leuk gezicht.. ze steken voor ons de weg over.. en later zagen we een grote met een babytje echt heel schattig.. :D maar wat een hoofd heeft die al zeg :p
Helaas vliegt de tijd en is het al 3 uur.. we moeten verder want we hebben een afspraak bij het giraffen centre.. ;) hier hebben ze wat giraffen rond lopen en kan je ze voeren.. best leuk om zo’n hoog beest te zien buigen om uit je hand te eten :p de kinderen hebben het de hele ochtend al ontzettend naar hun zien.. maar laten dit wel op hun eigen manier zien ;) beetje stil.. maar toch wel genieten hoor :) helaas zijn we hier ook maar kort.. hoewel ik wel uitgeput ben en ontzettend trek heb.. mijn ontbijt was om half 8.. en het was ondertussen 16.30 ofzo :p dus dan mag het toch wel een beetje?? We gaan naar een pizza hut en ik eet lekker een pizza :) lang geleden dat ik die gehad heb dus dat is wel weer even genieten :) we hebben met de file ontzettend mazzel.. want ik denk dat we rond 19.00 weer terug zijn.. dus dat is best netjes :) helaas is de rit niet comfortabel.. gaspedaal heeft alleen uit en aan ofzo :s man wat een gestuntel.. en dat is het nog een automaat ook.. en het remmen gaat ook niet echt soepel.. anticipatie heeft onze chauffeur niet :s maarja.. thuis aangekomen kletsen we nog onder het genot van een Tusker :)
Nou dat was mijn avontuur weer voor vandaag :) ontzettend genoten en het was gezellig en goed voor mijn contact met de 2 kinderen.. ow ja.. de kosten?? €55.- dus dat is zeker te doen :)
Ohw ja.. nu heb ik nog niet verteld met wie ik gekust hebt.. ze heet lila.. en is reticulated.. dat is zeg maar haar stam.. of soort.. of ras.. ze is er 1 met een lange nek.. maar zonder de ringen.. naja.. eigenlijk zeg ik het gewoon lekker niet :p en merk ik aan de reacties wel of jullie zelf zo slim zijn :p

Kwaheri Rafiki’s
Nakupenda :)

mochten jullie foto's willen zien.. is er dan iemand die zo lief wil zijn om mij weer wat ruimte te geven?? (a)

Danku :)

  • 07 November 2009 - 18:55

    Arjen:

    Hahaha gezoend door een familielid van Melman (uit madagascar) zeker :P

  • 07 November 2009 - 22:02

    Rob:

    is dat die uit het liedje van dikkertje dap?

  • 08 November 2009 - 12:57

    Wouter:

    Whaha wat een mafkees ben je ook he :P en Arjen dr bij xD

  • 08 November 2009 - 13:15

    Ronald:

    Hey Niels,

    Mooi verhaaltje! Maar diegene waar jij mee gekust hebt, had zeker ook mooie lange benen? Beetje op je tenen staan enzo... Veel plezier en leuk die verhaaltjes zo
    Groeten Ronald

  • 08 November 2009 - 13:29

    Mirrr:

    hahah jij holle bolle gijs. Ik denk dat ik maar weer even een goed gesprek met je aan moet gaan vriend

  • 08 November 2009 - 13:57

    Sonja:

    lieve Niels,
    Kan je die foto's niet weer op picassa zetten???
    Ben erg benieuwd hoe "ze "eruit ziet, of wat het een hij???? ;-)
    Kees was geweldig! Kus van mij.

  • 08 November 2009 - 15:40

    Niels:

    wie is melman nou weer?:P ik heb die film nooit gezien :p en ja.. wie weet komen jullie er achter tijdens de foto's.. ik zal ze idd wel even op picassa zetten.. maar dat doe ik morgen ;)

    Liefs

  • 08 November 2009 - 16:57

    Renate:

    Jaaaa!!!! Ik weet het, geweldig! Zou ik vorig jaar met haar broertje gekust hebben dan?! hahaha!!
    Ik verwacht zeker snel een foto, want die moet wel hilarisch zijn!

  • 08 November 2009 - 19:23

    Joost:

    ie bunt niet wies... ;-)

  • 08 November 2009 - 23:19

    Geert En Diny:

    en hoe voelt dat?????
    een kusje op de neus van een giraffe???????????
    ik denk dat je toch liever Floor zoent.

  • 09 November 2009 - 06:36

    Niels:

    nou sorry geert en diny maar de verkering is al een tijdje uit.. ;) dus ik zoen niet meer :p

  • 09 November 2009 - 17:29

    Arno:

    Zo'n giraffe tong is niet echt tongstrelend, maar in haar ogen kan je echt verdrinken.

  • 10 November 2009 - 07:54

    Klaas En Marije:

    Yo Niels, kon je er wel bij of moest je op je tenen staan?

    Mooi verhaal; hou je haaks daar!

  • 10 November 2009 - 10:03

    Wil:

    Hai Niels,

    Maak je raadsels de volgende keer iets moeilijker! Want iedereen had je door. Leuk weer wat van je te horen. Groetjes
    Johan en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Stage @ Macheo

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2010

vertrek

01 Februari 2010

New Life :)

25 Januari 2010

Verjaardag in Kenia

18 Januari 2010

3 kreeften, 1 automonteur en meer..

08 Januari 2010

nieuw jaar :)
Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 56653

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: