lekker dagje - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu lekker dagje - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Niels Beurden - WaarBenJij.nu

lekker dagje

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Januari 2012 | Kenia, Nairobi

Jambo rafiki's,

Hier weer een verslag uit het heerlijke kenia!
verblijf nog bij helene dus vandaar dat ik vandaag weer een verslag kan typen ;)

vanochtend ging om 5:30 de wekker en omdat ik er gister om 20:30 inlag en heerlijk heb geslapen had ik totaal geen moeite om er zo vroeg uit te komen. Ik ben samen met Fred (collega van Helene) naar Embu geweest, dat is zo'n 2 uur rijden hier vandaan, we hebben daar tilapiaguppies gehaald voor de visvijver op het land.

het was ontzettend leuk en leerzaam om te zien hoe de tilapiafarm daar werkt en heb een boel nieuwe dingen geleerd :)
de reis zelf was ook erg leuk, prachtige landschappen gezien en typische afrikaanse dingen :) we reden langs thika dus heb een boel herkend onderweg :)

om een uur of 10 gingen we terug richting Nairobi en door naar the Ngong Hills area.. daar waar het land van TAK is.
heerlijke offroad weg die ik binnekort lekker ga rijden ;)
wat mij verbaaste onderweg is dat er redelijk wat bomen waren maar het blijkt dus dat dit aanplant is van de landeigenaren en geen natuurlijke groei.

het land zelf is erg droog, er baant zich een uitgesleten rivier doorheen als het regent. maar het ziet er verder mooi uit! en de omgeving mag er ook zeker zijn!
we hebben de visjes daar in de vijver gedaan, morgen ga ik er een net overheen spannen, wordt ik lekker vies :p
daarna terug naar Nairobi gegaan en uitgepuft! was echt wel bekaf.. het is warm en daar moet ik nog ff aan wennen..

net nog naar de supermarkt geweest, gereden in een automaat.. erg wennen en dan ook aan de verkeerde kant van de weg, plus de chaos :p maar het ging prima en de boodschappen zijn weer binnen ;)

ik ga zo even proberen wat van kenia te laten zien in de foto's dus geniet!

Dikke knuffel voor jullie!
Groetjes Niels

  • 16 Januari 2012 - 16:10

    Klaas&Marije:

    Hé man,

    Goed om te horen dat je alweer een lekkere dag achter de rug hebt... Als we aan jou denken, is de eerste associatie: veel plezier, nog meer lachen en absurde avonturen.

    We hopen dat je er weer een mooie tijd beleeft en we later weer kunnen gieren om je belevenissen!
    groet K&M

    ps Als je een zonnebril vindt aan de rand van het zwembad, istie van mij. Ben hem sinds Kenia kwijt....

  • 16 Januari 2012 - 16:15

    Elma:

    Heeej Niels,

    Klinkt echt heerlijk... ook dat klimaatje!!! Leuk dat je er zo van geniet..

    Ik ben ook benieuwd hoe het volgende week gaat hebben op het plattland.

    Geniet van de komende weken!

  • 16 Januari 2012 - 18:19

    Ciska En Tirsa:

    Ha Niels,
    We hebben je verhaal gelezen en vooral die warmte spreekt ons natuurlijk erg aan, want hier heeft het vannacht zowaar gevroren!!

    Geniet van je Kenia -avontuur enne..we willen spierballen zien van het vele bomen planten (en andere werkzaamheden) wat je hebt gedaan!!

    Groetjes,
    Tirsa en Ciska

  • 16 Januari 2012 - 18:25

    Lars:

    Hey Niels leuk om te lezen, heb plezier,
    je hebt wel wat gemist ik heb vandaag gekookt met VERSE ingrediënten en het was lekker.

    Peace out, Lars

  • 17 Januari 2012 - 08:08

    Sonja:

    t'is hier weer wit gevroren , brr kou hoor, maar wel prachtig. Ben erg benieuwd naar je foto's , jij in de vijver kikkers aan het vangen, kan het geen film worden????? XX

  • 17 Januari 2012 - 10:40

    Esther Huntink:

    Ha Niels, wat leuk om te lezen, ik ga je volgen, en met Paul overleggen dat jij de kikkers op de Houtmolen mag verzorgen, haha, of kwaak kwaak,
    groetjes vanuit koud Nederland (de zon schijnt wel) Esther

  • 17 Januari 2012 - 12:00

    Renate:

    Leuk dat je alweer 2 verhalen hebt geplaatst. Je bent gelijk weer druk aan t werk! Veel plezier, enne.. Geniet maar van die warmte!

  • 20 Januari 2012 - 08:54

    Arjen:

    Ha brow!

    Heerlijk hè, zomer vieren in januari? :P Haha, ik had jou echt door de vijver willen zien banjeren jonge! Geniaal! Misschien moeten we volgend jaar ofzo maar eens samen kijken of de visjes en de bomen goed groeien :) Voorlopig vermaak ik me prima down under :)

    Have fun, geniet, werkse, zegen, everything!

    EH

  • 26 Januari 2012 - 11:37

    Dridje:

    harstikkeeleuk broertje :D
    ik begin je eeen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel KLEIN beetje te missen, maarja nog 2 weekjes :)
    iloveyou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 56572

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Landbouwer bij TAK Africa

29 Augustus 2009 - 06 Februari 2010

Stage @ Macheo

Landen bezocht: